اقدامات گوگل برای حفظ حریم شخصی کاربران دستیار صوتی

به گزارش مجله نماشو، به گزارش خبرنگاران به نقل از انگجت، گوگل اعلام نموده اقدامات بیشتری برای حفاظت از حریم شخصی کاربران دستیار صوتی شرکتش انجام می دهد. همچنین این شرکت تایید نموده از این پس کلیپ های صوتی را به طور اتوماتیک ذخیره نمی کند.

اقدامات گوگل برای حفظ حریم شخصی کاربران دستیار صوتی

این اخبار در حالی منتشر می گردد که چندی قبل فاش شد یکی از پیمانکاران گوگل کلیپ های صوتی ثبت شده کاربران را فاش نموده است. از این کلیپ های صوتی برای ارتقای سرویس های گوگل استفاده می شد. علاوه بر گوگل، آمازون و اپل نیز اخیرا تایید نموده اند دستیارهای صوتی شان برای ارتقای الگوریتم های هوش مصنوعی، محاورات را ثبت می نموده اند.

اپل ماه گذشته این سرویس را تعلیق کرد. در این میان آمازون نیز اظهار داشت به طور پیش فرض بعضی محاورات ثبت شده را آنالیز می نماید اما کاربران می توانند اجازه استفاده از محاورات ثبت شده را به شرکت ندهند.

گوگل در ماه جولای آنالیز کلیپ های صوتی توسط کارمندان انسانی را متوقف کرد. اما پس از آن اظهار داشت آنالیز را با اجرای اقدامات ایمنی جدید ادامه خواهد داد. در بیانیه این شرکت آمده است: به طور پیش فرض محاورات ثبت شده کاربران ذخیره نمی شوند. این روند از ابتدا اجرا می شده و همچنان بدون تغییر مانده است.

در بیانیه گوگل آمده است: ما مشغول ارتقای سیاست های خود هستیم تا میزان اطلاعات صوتی ذخیره شده را به میزان وسیعی بکاهیم . همچنین اگر عده ای از کاربران به شرکت اجازه استفاده از محاورات صوتی را بدهند، به زودی بخش زیادی از اطلاعات صوتی فرد که عمر آن از چندماه بیشتر باشد را به طور اتوماتیک حذف می نماید. این سیاست در امسال اجرایی می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 4324

به "اقدامات گوگل برای حفظ حریم شخصی کاربران دستیار صوتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدامات گوگل برای حفظ حریم شخصی کاربران دستیار صوتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید