سال 2026 دنیا به کدام سمت خواهد رفت؟!

به گزارش مجله نماشو، جان باسو، نویسنده سایت InfoWorld با اذعان به این که دنیای فناوری از رشد بسیار سریع و شتابانی برخوردار است، می گوید همین باعث می گردد کار پیش گویی با دشواری انجام گیرد.

سال 2026 دنیا به کدام سمت خواهد رفت؟!

وی بر این باور است که در سال 2026 مردم هنوز درباره ماشین های خودران کمی مردد هستند، البته نه به خاطر هوش مصنوعی به کار رفته در آنها بلکه به این علت که هنوز هم کنترل بخشی از خودروهایی که در جاده ها رفت و آمد می نمایند در دست انسان ها قرار گرفته است و مشخص است که ترکیب رانندگان انسان و ماشین قدری ترسناک به نظر می آید. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

در آن موقع، اپل، مایکروسافت و آمازون برای کنترل حمل و نقل عمومی در سراسر دنیا اعم از اتوبوس ها، تاکسی ها و قطارها با یکدیگر شدیدا در رقابت هستند و بر همین مبنا برآورد می گردد تا 10 سال آینده بالغ بر 10میلیون شغل مربوط به صنعت حمل و نقل ناپدید گردد و از بین برود.

موضوعاتی همانند حل مسائل برون سازمانی، یافتن کارکنان ماهر و زبده، کاهش مصرف انرژی و برنامه ریزی مجدد تراشه های رایانه ای برای ارتقای عملکرد آنها از موضوعات داغ آن سال ها است.

بر همین اساس ارائه دهندگان سرویس های ابری می توانند هزینه های عملیاتی خود را کمتر از نصف نمایند. از سوی دیگر شرکت هایی که به رایانش ابری بی اعتنا باشند، تاب مقاومت در برابر تقاضاهای روز را از دست داده و کمابیش از بازار حذف خواهند شد.

در سال 2026 در همه جا و در هر صنعت و حرفه ای، ما با شدت و ضعف متفاوت، نشانه هایی از هوش مصنوعی و اتوماسیون را شاهد هستیم.

جان باسو که به مدت 25 سال به عنوان مشاور ارشد فناوری خدمات رسانی نموده است بر این باور است که در سال 2026 پزشک به آن صورتی که امروزه معرف ماست تقریبا وجود ندارد زیرا سیستم های ابری پیشرفته به این توانایی خواهند رسید، کار پزشکان حاذق را انجام دهند.

این سیستم ها می تواند آزمایش خون افراد، نتایج به دست آمده از اشعه ایکس و مواردی از این قبیل را تجزیه و تحلیل نموده و احتمال ابتلا به بیماری های شایع از جمله سرطان را در همان مراحل اولیه تشخیص دهد. دقت و سرعت این تحلیل ها بسیار بیشتر از آنالیز هایی است که به وسیله عوامل انسانی انجام می پذیرد. اینها همه باعث می گردد هزینه درمانی مردم به شدت کم گردد.

موسسه ملی فناوری و استانداردها (NIST) رایانش ابری را اینگونه تعریف می نماید: رایانش ابری مدلی است برای فراهم کردن دسترسی آسان بر اساس تقاضای کاربر به وسیله شبکه به مجموعه ای از منابع رایانشی قابل تغییر و پیکربندی (مثل: شبکه ها، سرورها، فضای ذخیره سازی، برنامه های کاربردی و سرویس ها) که این دسترسی بتواند با کمترین احتیاج به مدیریت منابع و یا احتیاج به دخالت مستقیم فراهم نماینده سرویس به سرعت فراهم شده یا آزاد و رها گردد.

منبع: الی گشت
انتشار: 12 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 5027

به "سال 2026 دنیا به کدام سمت خواهد رفت؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سال 2026 دنیا به کدام سمت خواهد رفت؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید