امیری: حمایت از شرکت های دانش بنیان وظیفه دولت، مجلس و قوه قضائیه است

به گزارش مجله نماشو، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور، امروز از کارخانه نوآوری آزادی بازدید کرد؛ این کارخانه اولین شعبه پارک فناوری پردیس است.

امیری: حمایت از شرکت های دانش بنیان وظیفه دولت، مجلس و قوه قضائیه است

به گزارش خبرنگاران، معاون پارلمانی رئیس جمهور ضمن بازدید از بخش های مختلف این کارخانه با بیان اینکه توسعه شرکت های دانش بنیان شتاب بسیار خوبی در کشور در جهت صرفه جویی در وقت، منبع، یاری به محیط زیست با هزینه کمتر و سرعت بیشتر می گردد، گفت: در این کارخانه، تعداد قابل توجهی از جوانان با عشق و علاقه در راستای اقتصاد دانش بنیان که منجر به تامین احتیاجهای افراد جامعه در کشور می گردد درتلاشند که بسیار قابل تحسین و تقدیر است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه بر توجه ویژه دولت به شرکت های استارت آپی و دانش بنیان که موجب ایجاد اشتغال تخصصی پایدار، ترویج فرهنگ کارآفرینی، تقویت اقتصاد دانش بنیان و افزایش سرمایه گذاری در حوزه فن آوری تاکید نمود و گفت: آنچه باید مورد توجه دولت، مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه قرار گیرد، حمایت های حقوقی و قانونی از شرکت های دانش بنیان است. در بسیاری از بخش ها، خلأهای قانونی، نبود بسترهای حقوقی، مسائلی در راستا کار برایشان فراهم می آورد و از آنجا که شتاب توسعه بسیار بالاست خیلی از قوانین و مقرراتی که وجود دارد جوابگوی احتیاجهای آنها نیست.

امیری افزود: قرار شد که با یاری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور مسائل حقوقی شرکت های دانش بنیان آنالیز گردد و آن بخش هایی که مربوط به دولت است با تصویب نامه های مربوطه و در جاهایی که احتیاج به تقدیم لایحه است، اقدامات لازم جهت ارائه به مجلس انجام گردد.

وی با اشاره به اینکه پدیده هایی هم وجود دارند که به تازگی ایجاد شده اند و احکامش در قانون مربوط به شرکت های دانش بنیان وجود ندارد، ادامه داد: در بعضی بخش ها قوانینی وجود دارد که احتیاج به بروزرسانی دارد که باید انجام گردد؛ بخش های مربوط به مالکیت های فکری، اختراعات و طرح های صنعتی هم احتیاج به حمایت های حقوقی از سوی قوه قضائیه دارد. فراوری، توسعه و ایجاد اشتغال و ارتقاء سطح معیشت مردم و ایجاد درآمد ملی بسیار مهم است و همه باید دست به دست هم دهیم تا مسائل این شرکت ها را حل کنیم.

معاون پارلمانی ریاست جمهوری در پایان بر حفظ نیروهای دانش بنیان به عنوان گرانبهاترین و موثرترین سرمایه توسعه متوازن و پایدار اشاره و تاکید نمود: امروز وظیفه تمامی مسئولان ارشد نظام است که بستر مناسب جهت بهره مندی از ظرفیت های دانشجو و تحصیلکرده جوان کشور را که با عشق و علاقه پا به عرصه فعالیت نهاده اند، فراهم آورند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 4049

به "امیری: حمایت از شرکت های دانش بنیان وظیفه دولت، مجلس و قوه قضائیه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیری: حمایت از شرکت های دانش بنیان وظیفه دولت، مجلس و قوه قضائیه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید