نمایشگاه تستا سال جاری به صورت ترکیبی ازمجازی و حضوری برگزار می گردد

به گزارش مجله نماشو، تهران (پانا) - همزمان با هفته پژوهش و فناوری نمایشگاه تقاضای ساخت و فراوری ایرانی (تستا) به صورت ترکیبی از مجازی و حضوری برگزار می گردد.

نمایشگاه تستا سال جاری به صورت ترکیبی ازمجازی و حضوری برگزار می گردد

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف، پیغام چینی فروشان، دبیر اجرایی نمایشگاه تستا در این خصوص گفت: دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) در راستای تحقق اهداف سیاست های اقتصاد مقاومتی و حمایت از ساخت داخل، از سال 1397 به برگزاری نمایشگاه تقاضا محور تقاضای ساخت و فراوری ایرانی (تستا) اقدام نموده است.

وی در ادامه اظهار کرد: نمایشگاه تستا نوعی نمایشگاه معکوس و مبتنی بر تقاضای فناوری است که در آن شرکت ها و سازمان های متقاضی، ظرفیت های توسعه ای و احتیاجمندی های تکنولوژیکی را مستند می نمایند و آماده ارائه احتیاجمندی های فناورانه خود به صاحبان فناوری، اعم از دانشگاه ها، پژوهشگاه ها، پارک های علم و فناوری می شوند.

دبیر اجرایی نمایشگاه تستا با تاکید بر شناسایی احتیاج های فناورانه گفت: این نمایشگاه با هدف شناسایی احتیاجهای پژوهشی و فناورانه، بسترسازی برای تجاری سازی یافته های پژوهشی و فناوری های توسعه یافته و همچنین برقراری ارتباط سازنده میان بخش عرضه و تقاضای فناوری کشور برگزار می گردد.

چینی فروشان در مورد تاریخ برگزاری نمایشگاه گفت: سومین دوره نمایشگاه تستا، همزمان با بیست و یکمین دوره نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار از تاریخ 27 الی 30 آذر ماه امسال برگزار خواهد شد.

وی در ادامه اضافه نمود: دبیرخانه شورای عالی عتف به منظور همفکری، هماهنگی و مشارکت در امور اجرایی نمایشگاه تستا، شورای راهبری این نمایشگاه را با حضور دستگاه های اجرایی که آمادگی خود را جهت ارائه احتیاجمندی های فناورانه اعلام نموده¬اند و همچنین نهادهای فناور در حوزه علم و فناوری و تأمین اقتصادی تشکیل داد.

دبیراجرایی نمایشگاه تستا درخصوص برگزاری جلسه هماهنگی با سازمان های حاضر در نمایشگاه گفت: اولین جلسه این شورا با حضور نمایندگان وزارت نیرو، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوی و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی برگزار گردید.

وی در انتها در مورد مصوبات جلسه اضافه نمود: از جمله مهترین تصمیمات این شورا می توان به لزوم برگزاری نمایشگاه بصورت ترکیبی از مجازی و حضوری اشاره نمود، در این جلسه اعضای شورا با توجه به شیوع ویروس کرونا به برگزاری نمایشگاه به وسیله پلتفورم های مجازی هم اشاره نمودند. همچنین در این جلسه سازوکارهایی به منظور ترغیب شرکت ها، سازمان های متقاضی از یک سو، و واحدهای فناور از سوی دیگر مطرح شد. در این راستا صندوق نوآوری و شکوفایی آمادگی کامل خود را در حمایت از تفاهم نامه هایی که در این نمایشگاه به ثبت برسند گفت.

از موضوعات دیگر مطرح شده در این جلسه که همه اعضا بر آن تأکید داشتند تشکیل دبیرخانه دائمی نمایشگاه تستا با هدف پیگیری موضوع پس از اتمام نمایشگاه و بطور دائمی در طول سال بود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 21 آذر 1399 بروزرسانی: 21 آذر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1378

به "نمایشگاه تستا سال جاری به صورت ترکیبی ازمجازی و حضوری برگزار می گردد" امتیاز دهید

1 کاربر به "نمایشگاه تستا سال جاری به صورت ترکیبی ازمجازی و حضوری برگزار می گردد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه تستا سال جاری به صورت ترکیبی ازمجازی و حضوری برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید