انتشار ویرایش مدرس صادقی از سیاست نامه خواجه نظام الملک

به گزارش مجله نماشو، به گزارش خبرنگاران، سیاست نامه خواجه نظام الملک توسی جدیدترین مجلد از مجموعه بازخوانی متون نشر مرکز روانه کتابفروشی ها شد. این مجموعه با ویرایش جدید جعفر مدرس صادقی منتشر می گردد و هدف از انتشار آن مطالعه و خوانش راحت مخاطبان است. هیچگونه دخل و تصرف در متن و یا ساده سازی جملات توسط ویراستار انجام نمی گردد.

انتشار ویرایش مدرس صادقی از سیاست نامه خواجه نظام الملک

از دیگر کتاب های منتشر گردیده در مجموعه بازخوانی متون می توان به این موارد اشاره نمود: قصه های شیخ اشراق، سیرت رسول الله، تاریخ سیستان، مقالات شمس، مقالات مولانا: فیه مافیه، عجایب نامه، تاریخ بیهقی و ترجمه تفسیر طبری.

سیر الملوک یا سیاست نامه یکی از مهم ترین متون قرن پنج هجری و از شاهکارهای نثر پارسی است و خواجه نظام الملک آن را در موضوع آیین فرمانروایی و کشورداری و اخلاق و سیاست پادشاهان پیشین نوشت. پیش از مدرس صادقی نیز این کتاب با کار تحقیقی پژوهشگرانی چون زنده یاد عباس اقبال آشتیانی، مرحوم جعفر شعار، محمد استعلامی، محمدرضا تبریزی شیرازی، سمانه دلیرکوهی، هیوبرت دارک، حجت الله اصیل و... منتشر گردیده بود. ویژگی کار مدرس صادقی در تصحیح فاصله گذاری و اعراب واژگان که باعث خواندن بهتر مخاطب می گردد، همچنین پیوستی شامل نام نامه و واژه نامه و برابرواژگان و معنای برخی مفاهیم و همچنین مقدمه تحقیقی مفصل درباره کتاب و همچنین مولف آن است.

نشر مرکز چاپ نخست سیاست نامه خواجه نظام الملک توسی را با ویرایش جعفر مدرس صادقی با شمارگان هزار و 200 نسخه، 252 صفحه و بهای 38 هزار و پانصد تومان منتشر نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 2632

به "انتشار ویرایش مدرس صادقی از سیاست نامه خواجه نظام الملک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار ویرایش مدرس صادقی از سیاست نامه خواجه نظام الملک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید