انتقاد شدید قائم مقام باشگاه شیمیدر از فدراسیون بسکتبال

به گزارش مجله نماشو، قائم مقام باشگاه شیمیدر از عملکرد فدراسیون بسکتبال در موضوع تخلف محمد جمشیدی ملی پوش این رشته انتقاد کرد.

انتقاد شدید قائم مقام باشگاه شیمیدر از فدراسیون بسکتبال

به گزارش خبرنگاران و به نقل از سایت باشگاه شیمیدر، امیرحسین صفرزاده راجع به عملکرد فدراسیون بسکتبال در خصوص تخلف محمد جمشیدی پس از نقض قرارداد خود با شیمیدر، گفت: ابتدا باید از کمیته انضباطی فدراسیون بسکتبال انتقاد کنم؛ زیرا این کمیته برخلاف گفت و گوهای خود با رسانه های نوشتاری، مجوز بازی محمد جمشیدی بازیکن خاطی را صادر کرد و او در ملاقات شهرداری گرگان مقابل نظم آوران سیرجان در هفته اول لیگ برتر به میدان رفت، براین اساس باشگاه شیمیدر نارضایتی خود را از حکم صادره اعلام و اعتراضش را پیگیری خواهد نمود.

شکایت از جمشیدی به دلیل ثبت 2 قرارداد و مصاحبه علیه شیمیدر

صفرزاده درباره شکایت از محمد جمشیدی بابت ثبت دو قرارداد و مصاحبه هایی وی که علیه این باشگاه و مهران شاهین طبع سرمربی شیمیدر قم در مطبوعات انجام داده، مطرح نمود: حکایت این موضوع را همه ایران می دانند. او قراردادی را با ما منعقد کرد و بعد از آن با مبلغ بیشتری با شهرداری گرگان به توافق رسید و هر دلیل و مطلب دیگری که از طرف این بازیکن اعلام می گردد، به نوعی سیاه نمایی است.

وی توضیح داد: در باشگاه شیمیدر برخلاف تیم ملی، به هیچ عنوان بازیکن سالاری وجود نداشته و همه اعضا همیشه دعوت به احترام متقابل می شوند. متاسفانه این بازیکن با زیر پا گذاشتن تمامی رسومات و هنجارهای پهلوانی و اجتماعی، بدعت بدی را در بسکتبال ایران باب کرد که متاسفانه با عملکرد ضعیف فدراسیون قطعاً در آینده از این دست مسائل بیشتر خواهیم دید.

ضرر شیمیدر از بدعهدی ملی پوش بسکتبال

قائم مقام باشگاه شیمیدر قم با اشاره به تعیین 150 میلیون تومان جریمه نقدی جمشیدی از سوی کمیته انضباطی برای خسارت باشگاه شیمیدر گفت: این مبلغ به وسیله پیشکسوت محترم جناب آقای لارودی تعیین شده که با تمام احترامی که به او دارم، متذکر می شوم که نامبرده مدرک کارشناسی در این زمینه نداشته و اصلا متوجه نشدیم که این عدد بر چه پایه و اساس تعیین شده است.

وی اعلام کرد: باشگاه بالاجبار ناگزیر شد در پست محمد جمشیدی یک بازیکن خارجی بیاورد و سهمیه خارجی خود در پست دیگر را بسوزاند. جهت اطلاع باید بگویم در پست او با بازیکنان طراز اول زیادی صحبت نموده بودیم و به جای جمشیدی به راحتی می توانستیم آنها را جذب کنیم که متاسفانه تمامی این فرصت ها برای باشگاه از دست رفت.

صفرزاده در خصوص حکم و خسارت 150 میلیون تومانی افزود: در حکم اصلی دو ماه محرومیت، عذرخواهی رسمی در جراید و پرداخت مبلغ خسارت وارد شده به شیمیدر ثبت شده بود، اما با اعتراض جمشیدی این حکم کلاً تغییر پیدا نموده که بعد از پیگیری باشگاه، گفتند به خاطر خدمات این ملی پوش تخفیف قائل شدیم. سوال اینجاست مگر باشگاه شیمیدر به بسکتبال خدمت ننموده؟ مگر دیگران خدمت نمی نمایند؟!

قائم مقام باشگاه فرهنگی ورزشی شیمیدر قم افزود: مبلغ 150 میلیون تومان جریمه هیچ پایه و اساسی ندارد و کاملاً دلی است و از آن طرف فدراسیون 200 میلیون تومان جریمه گرفته و به نظر می رسد فدراسیون از باشگاه شیمیدر بیشتر متضرر شده است.

شیمیدر هیچ وقت احتیاج به یاری فدراسیون نداشته و ندارد

وی گفت: پنجشنبه 22 مهر با من تماس گرفتند و در خصوص جبران خسارت سوال کردند، آن وقت تعیین می گردد که حکم و نظریه کارشناس را 21 مهر صادر نموده اند. پس چرا روز بعدش با من تماس می گیرند؟ تعیین است که تمام این موارد به این سمت می رود که این بازیکن بتواند 24 مهر برای تیمش بازی کند.

صفرزاده افزود: جالب این است که در حکم ارسال شده تاریخ 24 را تبدیل به 21 مهرماه نموده اند. البته تنها نکته مثبت این رای این است که این اتفاق ها افتاد تا کسانی که ادعا می کردند فدراسیون حامی شیمیدر است، دهان شان بسته گردد و حداقل تعیین شد که فدراسیون هیچ وقت از ما حمایت ننموده و باید از این فرصت استفاده نموده و اعلام کنم که باشگاه شیمیدر هیچ وقت احتیاج به یاری آنها نداشته و ندارد.

در بسکتبال ایران چه خبر است؟

وی از عدم عذرخواهی محمد جمشیدی در جراید گفت و مطرح نمود: سرپرست دبیری فدراسیون در خصوص عذرخواهی این بازیکن در رسانه ها صحبت نموده و من نمی دانم در کدام رسانه این عذرخواهی مطرح شده؟ وقتی یک بازیکن به خودش اجازه می دهد باشگاه و سرمربی تیم ملی را بدون هیچ پایه و اساسی و بدون مدرک و ادله و به کذب زیر سئوال ببرد، خوب قاعدتاً باید از جایی چراغ سبز گرفته باشد.

قائم مقام باشگاه شیمیدر قم توضیح داد: همه می دانیم که صندلی سرمربی تیم ملی تنها شخصی نیست، بلکه یک صندلی حقوقی محسوب می گردد، وقتی مدیر و سرپرست تیم ملی به رستوران پدر همسر این بازیکن می فرایند و در خصوص تیم ملی و سرمربی درد دل می نمایند، تعیین است حکم نهایی این بازیکن سر از کجا در می آورد.

وی ابراز کرد: سال گذشته از صمد نیکخواه بهرامی شکایت کردیم، 45 روز طول کشید تا کمیته انضباطی تشکیل گردد، اما درباره جمشیدی در عرض 24 ساعت رای اولیه ای که ظرف 40 روز به اجماع رسیده شده بود را هوا کردند، یعنی کسی در این بسکتبال متوجه نیست که اوضاع از چه قرار است؟

انتقاد از عدم ارائه آیین نامه لیگ به باشگاه ها

قائم مقام باشگاه شیمیدر قم در ادامه راجع به مسائل روز لیگ برتر گفت: یک لیگ حرفه ای که گردش اقتصادی بالای 400 میلیارد تومان دارد، چرا آیین نامه لیگ و مصوبات جلسات نهایی آن هنوز به باشگاه ها ارسال نشده است؟ مگر این لیگ، لیگ محلات است؟ از نظر ما آیین نامه سال قبل ساری و جاری است و قویاً اعلام می کنم تا همین لحظه آیین نامه جدیدی اعلام نگردیده است!

وی توضیح داد: این آیین نامه می بایست سه ماه قبل از لیگ اعلام گردد و باشگاه ها بر اساس آن حرکت نمایند، نه بعد از آغاز مسابقات! فکر می کنید چرا آیین نامه ارسال نمی گردد؟ با این فدراسیون و این شرایط تغییر مفاد آن و قوانین به نفع تیم های مورد نظر به هیچ وجه عجیب نخواهد بود، همان طور که می خواستید قانون بازیکنان لژیونر را بدون اعلام و اطلاع به کلیه تیم ها که خارجی محسوب می شوند، تغییر دهید و آنها را ایرانی محسوب کنید و به تیم هایشان برسانید.

وقتی نظر رئیس فدراسیون با آرای مخالف رد می گردد

صفرزاده افزود: اگر در جلسه اول لیگ من دست روی این موضوع نمی گذاشتم و اصرار به رای گیری نمی کردم این کار تا الان اجرا شده بود. جالب اینکه نظر رئیس فدراسیون با 14 رای مخالف رد شد، حتی در خصوص مات اسپانسر فدراسیون و گزارش اقتصادی به باشگاه ها سوال این است که حق تبلیغات محیطی را چرا اعلام نمی کنید؟ احتمالاً باز 20 تا 30 درصد برای تیم میزبان و مابقی متعلق به فدراسیون است! که البته تا این لحظه تازه این را هم سال جاری اعلام ننموده اید.

وی ادامه داد: باشگاه ها بیایند هزینه نمایند که شما قراردادهای خود را ببندید و هیچ وقت هم در خصوص آن شفاف سازی نکنید؟ مگر مات با توجه به حضور همین باشگاه ها نیامده است؟ اگر این باشگاه ها نباشند فدراسیون کاری می تواند از پیش ببرد؟ آیا این قانونی است که بابت هر بازیکن خارجی 20 میلیون تومان می گیرید در حالیکه این مبلغ طبق قوانین فیبا حدود 10 میلیون تومان است.

لزوم ورود وزارت ورزش برای پیشگیری

قائم مقام باشگاه شیمیدر تاکید نمود: اگر قرار به حرف زدن است مثل صحبت هایی که این دوستان بر اساس منافع شان انجام می دهند، حرف زیاد است و الی ماشاءلله، امیدوارم در این دو ماه به جای مانده دوستان کاری ننمایند که باز هم مجبور به حرف زدن بیشتر شویم، اما بدانید مصرانه از حق باشگاه دفاع خواهیم کرد.

صفرزاده گفت: قاعدتاً فدراسیون نشینان می دانند که امضای دو قرارداد رسمی و سندسازی و از این دست مسائل چه عواقبی دارد.

وی در سرانجام مطرح نمود: در آخر از مسوولان وازرت ورزش و جوانان استدعا داریم که با زیر ذره بین بردن این قبیل موضوعات اجازه ندهند که این مسائل در ورزش کشور نهادینه گردد، چون شکی نیست که بزرگترین متضرر آن نهایتاً ورزش کشور و جامعه ورزش خواهد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 آبان 1400 بروزرسانی: 22 آبان 1400 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1922

به "انتقاد شدید قائم مقام باشگاه شیمیدر از فدراسیون بسکتبال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد شدید قائم مقام باشگاه شیمیدر از فدراسیون بسکتبال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید