اولین مرگ ناشی از کرونا خارج از چین ثبت شد ، بیمار فوت شده فیلیپینی در چین کرونا گرفته بود

به گزارش مجله نماشو، شبکه خبری سی ان ان گزارش داد که وزارت بهداشت فیلیپین بامداد یکشنبه گفت که یک شهروند این کشور در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده و یک مورد ابتلای دیگر ثبت شده است.

اولین مرگ ناشی از کرونا خارج از چین ثبت شد ، بیمار فوت شده فیلیپینی در چین کرونا گرفته بود

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

سازمان دنیای بهداشت گفت که این اولین مورد مرگ ناشی از کروناویروس است که در خارج از کشور چین ثبت می گردد، اما این فرد در داخل فیلیپین دچار این ویروس نشده بلکه پیش از آن در استان ووهان چین بوده و در آنجا مبلا شده است.

فرانسیسکو دوک وزیر بهداشت فیلیپین یادآورشد که ستاد ویژه تشکیل شده برای مبارزه با شیوع کرونا، پس از مرگ این شهروند فیلیپینی تصمیم گرفته است که همه پروازهای ورودی از چین را ممنوع کند.

وزارت بهداشت چین بامداد یکشنبه خاطرنشان کرد که در روز گذشته 2 هزار و 590 مورد جدید ابتلا به کروناویروس جدید تایید شده و 45 نفر دیگر از افراد مبتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

براساس آمار جدید وزارت بهداشت چین، تا به امروز 14 هزار و 380 نفر در این کشور به این ویروس جدید مبتلا شده و در مجموع 304 نفر جان باخته اند.

همه موارد جدید گزارش شده از ابتلا به این بیماری در روز گذشته در استان هوبی بوده است.

سازمان بهداشت دنیای (WHO) روز چهارشنبه، 29 ژانویه سال 2020 خاطرنشان کرد که نرخ مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا (CFR) در حدود 2 درصد تخمین زده می گردد اما در عین حال این سازمان توضیح داد که این یک برآورد خیلی زود و موقتی است که ممکن است تغییر کند.

ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین آغاز شد، علاوه بر 30 استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت نموده است.

دوره کمون یا نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی مرگ بار بین چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می گردد مبتلایان تا پیش از بروز علائمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

این ویروس برخلاف ویروس سارس که در سال 2003 در چین شیوع پیدا کرد و پس از سرایت به 26 کشور دنیا 8 هزار و 100 نفر را مبتلا کرد، در دوره نهفتگی نیز از فرد به فرد قابل انتقال است. کارشناسان تهدید واقعی کرونا را در همین قابلیت شیوع و انتشار گسترده آن می بینند.

منبع: انتخاب
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 3851

به "اولین مرگ ناشی از کرونا خارج از چین ثبت شد ، بیمار فوت شده فیلیپینی در چین کرونا گرفته بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین مرگ ناشی از کرونا خارج از چین ثبت شد ، بیمار فوت شده فیلیپینی در چین کرونا گرفته بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید