اپلیکیشنی برای تشخیص سلامت گربه ها

به گزارش مجله نماشو، یک شرکت فناوری در حوزه سلامت حیوانات در آ لبرتا، اپلیکیشنی را طراحی نموده که با استفاده از دوربین گوشی هوشمند، به صاحبان گربه خانگی می گوید آیا گربه آنها احساس درد می نماید یا نه.

اپلیکیشنی برای تشخیص سلامت گربه ها

به گزارش خبرنگاران، این اپلیکیشن با نام تبلی (Tably) برای تشخیص ناخوشی گربه، شرایط گوش ها و سر، زاویه چشم ها، شرایط پوزه و حرکت سبیل هایش را در نظر می گیرد.

طراحان آن مدعی هستند که به مراقبت نماینده گربه یاری می نماید بداند گربه اش در حال درد کشیدن است یا نه. آن ها می گویند که برای انجام این کار، با تکیه از قابلیت های یادگیری ماشینی، از مجموعه ای از عکس ها استفاده شده است.

یک دامپزشک کلینیک گربه ها در کلگری آتلانتا که طراحان اپلیکیشن از مطالعات این کلینیک برای کار خود استفاده نموده اند نیز گفته است که این اپلیکیشن می تواند به دامپزشکان جوان هم یاری کند.

لیز روئل به رویترز گفته که من عاشق کار کردن با گربه ها هستم و با گربه ها بزرگ شده ام، اما برای همکاران دیگری که ممکن است تجربه من را نداشته باشند، ممکن است تشخیص درد کشیدن گربه سخت باشد.

یک متخصص دیگر سلامت حیوانات خانگی هم به رویترز گفته است که گرچه این اپلیکیشن با الگو هایی از چهره گربه ها به کار می گیرد، می تواند یاریی در زمینه تشخیص درد باشد، اما طبیعتاً مراقبت نمایندگان از گربه ها باید به بقیه قسمت های بدن گربه خود، از جمله دم او نگاه نمایند تا از شرایط سلامت او مطمئن شوند.

او می گوید گربه هایی نگران یا ترسیده اند، دم را کاملاً محکم و منقبض نگه می دارند، و جز این باید در رفتار های آن ها از جمله اینکه آیا مثل همواره می خورند، می نوشند یا می خوابند هم دقت کرد.

منبع: فرارو
انتشار: 19 تیر 1401 بروزرسانی: 19 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 5084

به "اپلیکیشنی برای تشخیص سلامت گربه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپلیکیشنی برای تشخیص سلامت گربه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید