اگر به اعتماد به نفس بیشتری احتیاج دارید این 3 کتاب پرفروش را بخوانید

به گزارش مجله نماشو، خبرگزاری خبرنگاران- اعتماد به نفس خود را بالا ببرید. این جمله یک توصیه مهم و کلیدی برای همه ما آدم هاست؛ ویژگی که نقش بسیار مهمی در کسب تجربه های خوب ایفا می کند و به راستی دنیای متفاوتی را برایمان خلق می کند. اگر در این زمینه نقص دارید، پیشنهاد جدی ما مراجعه به روانشناس متعهد و حرفه ای است، اما جدا از آن خواندن کتاب های مختلف، میزان آگاهی و در نتیجه تجربه های شما را بیشتر خواهد کرد و کار ما در این نوشته معرفی چند مورد از این کتاب های خوب و مناسب است.

اگر به اعتماد به نفس بیشتری احتیاج دارید این 3 کتاب پرفروش را بخوانید
  1. جرات داشته باش

    نام کتاب، تداعی کننده شجاعت است. شجاعتی که با وجود اعتماد به نفس مناسب سبب انجام کارهای کوچک و بزرگی می شود که از دور ترسناک به نظر می رسند و یا حتی در واقعیت هم سختی انجام آنها کم نیست. اما وقتی آدم های با اعتماد به نفس پایین با این وظایف و کارها روبرو می شوند، ترسی که از عدم کافی بودن ویژگی اعتماد به نفس به سراغشان می آید، باعث می شود انجام این کارها، به تعویق بیفتد، به درستی انجام نشوند و یا برای همیشه به فراموشی سپرده شوند و این تنها یکی از چرخه های معیوبی است که این مشکل ایجاد می کند.

    خوب اگر این مثال توانسته مشکلاتی که اعتماد به نفس کم در زندگی به وجود می آورد را نشان دهد، پس خواندن کتاب جرات داشته باش را توصیه می کنیم. کتابی مفید و اثر بخش در سه فصل جداگانه که موضوعات مهمی را پوشش داده اند: مکانیسم های اعتماد به نفس، دور باطل شکست، مساله بسیار مهم پذیرفتن و دوست داشتن خود و بالاخره راه هایی که برای مقابله با این مشکل، باید طی کنیم، موضوعات اصلی این کتاب هستند.

    نویسنده کتاب، فردریک فانژه، خود دانش آموخته روانشناسی است و کتاب حاضر را پس از مراجعه صدها مراجعه به مطبش به رشته تحریر درآورده است، چرا که موضوعی که در بسیاری از مراجعان بسیار پررنگ بوده، مشکل کمبود اعتماد به نفس، خودشیفتگی و مسائلی حول همین محور اصلی بوده است.

    نداشتن اعتماد به نفس کافی، حتی ارتباطات مهم آدمی را تحت تاثیر قرار می دهد و در نتیجه مانع از رشد کافی جنبه های مختلف شخصیتی می شود. بنابراین پیشنهاد می کنیم کتاب جرات داشته باش فردریک دانژه را به روش های مختلفی که وجود دارد، تهیه کنید و در لیست کتاب های خواندنی خود قرار دهید.

    تا یادمان نرفته این موضوع را هم اشاره کنیم که اگرچه موضوع کتاب مباحث مهم روانشناسی را دربرمی گیرند، اما لحن و گفتار نویسنده، صریح و روان است و افرادی با سطوح مختلف علمی، به راحتی با آن ارتباط برقرار می کنند. یکی از ترجمه های خوب این کتاب هم، مربوط به نشر شمعدونی و با ترجمه محیا احمدی پور است.

  2. آیین دوست یابی

    شاید با خود بگویید، کتابی در حوزه دوست یابی چه تاثیری روی شخصیت و افزایش اعتماد به نفس دارد؟ راستش را بخواهید باید بگوییم، بله در نگاه اول با شما موافقیم. اما اجازه دهید این موضوع را یادآور شویم که داشتن آگاهی از مسائل مهارت های اجتماعی، تاثیر زیادی روی اعتماد به نفس برقراری ارتباط دارد و کتاب آیین دوست یابی دیل کارنگی، اطلاعات بسیار مفیدی در این زمینه دارد.

    دیل کارنگی، از نویسنده های قدیمی و پیشکسوت حوزه خودشناسی و مهارت های اجتماعی محسوب می شود و کتاب های دیگری هم در حوزه روابط اجتماعی، نحوه گفتگو و ارتباط با دیگران از او چاپ شده است، اما آیین دوست یابی او، از کتاب های بسیار محبوب در جهان به تعداد می رود که روش های تاثیرگذاری روی افراد را به زبانی ساده و روان آموزش می دهد و بدون شرح و بسط و مقدمه، موضوعات مختلفی مانند نحوه محبوب شدن، ارتباط با افراد مختلف، نحوه گفتگو، روابط زناشویی و نحوه تاثیرگذاری روی افراد را در شش بخش مختلف بررسی کرده است.

    از آنجایی که از عمر انتشار این کتاب بیش از 50 سال می گذرد، مترجم های مختلفی آن را ترجمه کرده اند و شما می توانید انواع ترجمه های مختلف را به صورت نسخه فیزیکی، الکترونیکی، خلاصه و صوتی تهیه کنید. از هر روشی که اقدام به تهیه و خرید کتاب آیین دوست یابی دیل کارنگی می کنید، توصیه می کنیم خواندن آن را هم در اولویت قرار دهید و سعی کنید مصداق عینی آنها را در زندگی روزمره خود جستجو کنید.

  3. دوست نابغه من

داستان ها، کار دشواری برای قانع کردن ما ندارند، چرا که ما آدم ها عاشق تعریف و خواندن داستان هستیم. پس چه بهتر که موضوعات مهمی مانند اعتماد به نفس را هم در لابلای کتاب های داستان جستجو کنیم! دوست نابغه من، نوشته نویسنده مرموزی به نا النا فرانته است و داستان زندگی دو دختر بچه را به زیبایی از دوران مدرسه تا میانسالی روایت می کند. حوادث در کشور ایتالیا رخ می دهد و فراز و نشیب های رابطه این دو دوست، موضوع اصلی کتاب است.

خواندن این کتاب به شما نکات مهمی از رابطه ها، ویژگی های شخصیتی و اندازه تاثیرگذاری را می آموزد و علاوه بر آن جنبه سرگرمی آن هم زیاد است. علاوه بر این، مرموز بودن نویسنده، شاید یکی دیگر از دلایل جالب برای خواندن این کتاب باشد. النا فرانته، نام مستعار از نویسنده واقعی این کتاب است که اصرار زیادی بر ناشناخته ماندن دارد، چرا که اعتقاد دارد شخصیت هر کتابی، باید مستقل از خود نویسنده باید مورد بررسی قرار گیرد. با این حال، النا فرانته از نویسندگان محبوب و مشهور ایتالیا است و کتاب های خوب دیگری از او چاپ شده است.

پیشنهاد می کنیم دانلود دوست نابغه من النا فرانته را هم در لیست کتاب های نخوانده قرار دهید تا با جهانی زندگی زنان و قلم توانمند نویسنده کتاب بیشتر آشنا شوید و در عین حال مطالب بسیار خوبی را در حوزه روابط انسانی و البته اعتماد به نفس بیاموزید.

راه عملی افزایش اعتماد به نفس

پیشنهاد می کنیم با مشورت و راهنمایی گرفتن از روانشناس، راه های مختلف افزایش اعتماد به نفس را که در این کتاب ها یاد گرفته اید را به صورت عملی تمرین کنید تا با تمرین و تکرار و در نتیجه آشنایی بیشتر به جنبه های ناخوادگاه خود، این ویژگی بسیار مهم را در خود تقویت کنید.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 2289

به "اگر به اعتماد به نفس بیشتری احتیاج دارید این 3 کتاب پرفروش را بخوانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر به اعتماد به نفس بیشتری احتیاج دارید این 3 کتاب پرفروش را بخوانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید