ایده های بازیافت که می توانید در دکوراسیون خانه به کار ببرید

به گزارش مجله نماشو، دکوراسیون بازیافتی از جمله موضوعات مورد علاقه کسانی است که می خواهند برای حفاظت از آینده دنیا و طبیعت اقدام نمایند. با پروژه های بازیافت خلاقانه ای که می توان به راحتی در خانه انجام داد ، هم می توان اساس یک تفریح دلپذیر را شکل داد و هم به محیط زیست یاری کرد. اگر شما هم به این موضوع علاقه مند هستید این مقاله را تا آخر دنبال کنید.

ایده های بازیافت که می توانید در دکوراسیون خانه به کار ببرید

وقتی دکوراسیون بازیافتی را زنده می کنید ، فقط به کمی خلاقیت و تحقیق و آنالیز پروژه های قبلی احتیاج دارید. پس از آن می توانید با ترکیب ایده هایی که دوست دارید با خلاقیت و مهارت خود به بازیافت یاری کنید. شما می توانید با آنچه فراوری می کنید در دکوراسیون منزل خود تفاوت ایجاد کنید.

در این راستا می توانید با بازیافت مواد زایدی که در اختیار دارید به منظور یاری به آینده دنیا از استفاده بهینه از منابع طبیعی حمایت نموده و گام بلندی در جهت اتخاذ سبک زندگی پایدار بردارید.

ایده های خلاقانه بازیافت برای خانه شما

با افزایش مصرف زباله ، آلودگی محیط زیست روز به روز در حال افزایش است. این موضوع به زودی باعث یک بحران دنیای آب و هوا می گردد. با ایده های دکوراسیون بازیافتی خلاقانه ، می توانید فردی مطلع به محیط زیست باشید و از منابع طبیعی محافظت کنید. در اینجا 8 ایده بازیافت وجود دارد که می توانید به راحتی در خانه های خود پیاده سازی کنید.

تزیین دیوار با صفحات مقوایی

از آنجایی که صفحات کاغذ یا مقوا محصولات قابل بازیافت هستند ، آنها را می توان به عنوان نمونه هایی از موادی که رایج ترین دکوراسیون بازیافتی هستند ، ارائه داد. به عنوان نمونه می توان پروژه های بشقاب دیواری را که اخیراً بسیار پرطرفدار شده است ، با صفحات کاغذ باطله ساخت.

شما می توانید بشقاب های مقوایی را که برش داده اید به اشکال مختلف مانند ماهی ، گل یا قلب رنگ آمیزی نموده و به دیوار آویزان کنید و به دکوراسیون اتاق کودک رنگ ببخشید. علاوه بر این ، با کشیدن الگوهای مختلف بر روی صفحات مقوایی ، می توانید آنها را به فرمتی متفاوت تبدیل نموده و دیوارهای خود را با دکوراسیون بازیافتی تزئین کنید.

گلدان های مینیاتوری ساخته شده با لامپ

بازیافت لامپ ها با استفاده مجدد از شیشه و فلز به کار رفته در ساخت آنها از آلودگی محیط زیست جلوگیری می نماید. سوال اینجاست که چگونه می توان از لامپ ها یه عنوان دکوراسیون بازیافتی استفاده مجدد کرد؟

لامپ های سوخته شده یا غیرقابل استفاده را می توان در پروژه های مختلف بازیافت با حذف رشته های داخل استفاده کرد. شما می توانید با قرار دادن گیاهان ریز در یک لامپ خالی شده یک گلدان مینیاتوری بسازید.

علاوه بر این ، در صورت تمایل می توانید چند پیاز که دیگر قابل استفاده نیست را با یک طناب نازک حصیری بپیچید و به عنوان وسیله تزئینی به دیوارهای خود آویزان نموده و یا می توانید درخت کاج خود را در کریسمس تزئین کنید.

قفسه های کتاب کاربردی با جعبه های چوبی

جعبه های چوبی سبزیجات و میوه از جمله مواردی هستند که قابل بازیافت و استفاده در دکوراسیون بازیافتی هستند. می توانیم ایده های آنها را به توضیح زیر لیست کنیم:

بسته به مقدار اتاقی که قرار می دهید ، می توانید یک کتابخانه شیک و کاربردی با چند جعبه میوه چوبی بسازید به طوری که کنار هم یا روی هم قرار گیرند. شما می توانید با رنگ آمیزی جعبه های میوه به رنگ های رنگارنگ یا با رنگ های مناسب با رنگ های خانه خود ، یکپارچگی هماهنگ تری به دست آورید.

پیشنهاد دیگر برای استفاده از جعبه های چوبی میوه و سبزیجات به عنوان دکوراسیون بازیافتی این است که برای وسایلی که نمی خواهید آنها را در خانه آویزان کنید اما جایی برای نگهداری آنها پیدا نمی کنید ، مکان های مناسبی برای نگهداری آنها ایجاد کنید.

بسته به مقدار جعبه هایی که پیدا می کنید ، می توانید از آن ها هم برای اسباب بازی ها و وسایل دیگر در اتاق بچه ها و هم برای نگهداری مجلات ، روزنامه ها و کتاب ها در اتاق نشیمن و اتاق نشیمن بهره ببرید.

محصولات روشنایی با بطری های شیشه ای

شما می توانید در فضای داخلی خود از بطری های شیشه ای به عنوان دکوراسیون بازیافتی بهره ببرید.

با قرار دادن چراغ های ال ای دی داخل بطری شیشه ای می توانید آن را روی پاتختی خود قرار دهید و هنگام مطالعه کتاب از نور آن بهره مند شوید.

علاوه بر این به یاری اره می توانید ته بطری را بریده و زیر و رو کنید تا از آن به عنوان چراغ روغن بهره ببرید. قسمت دیگر بطری را زیر و رو نموده و یک شمع ریز داخل آن قرار دهید و می توانید این قسمت را به عنوان جا شمعی در زیباترین گوشه خانه خود به نمایش بگذارید.

بعلاوه می توانید برای دکوراسیون بازیافتی شمع های شیک را در شیشه هایی که دیگر استفاده نمی کنید قرار دهید و پس از بستن درب آن ها را در گوشه ای مناسب از باغ یا پاسیو خود آویزان کنید.

فضاهای ذخیره سازی جعبه کفش

جعبه های کفش یا جعبه های خالی که دیگر مورد استفاده قرار نمی گیرند ، یک ماده بازیافت عالی برای دکوراسیون بازیافتی هستند که به شما یاری می نمایند تا آشفتگی های خانه را از بین ببرید و نظمی را که می خواهید در خانه خود ایجاد کنید.پس از انتخاب جعبه های با مقدار مناسب ، می توانید به دلخواه روی آن ها را با کاغذ بپوشانید و اسباب بازی های کودک یا وسایلی که دوست ندارید در خانه باشند را قرار دهید و ظاهری مرتب داشته باشید.

از طرف دیگر ، اگر می خواهید از مواد قابل بازیافت بیشتری در پروژه خود بهره ببرید ، می توانید با گذراندن یک طناب حصیری بین چوب های چوبی که روی جعبه چسبانده اید در فواصل زمانی ، سبدی داشته باشید که هم شیک و هم کاربردی باشد.

ابزار تمیز کردن با مسواک های فرسوده

با توجه به اینکه طبق توصیه دندانپزشکان باید هر 3 ماه یکبار مسواک ها را تعویض کنید ، می توانید مسواک های قدیمی خود را از طریق ای تبدیل نمایید که به جای دور ریختن آن ها، هنگام نظافت منزل از آنها بهره ببرید.

با مسواکی که دیگر استفاده نمی کنید ، می توانید قسمت هایی مانند کاشی ها و درزهایی که مسواک های بزرگ نمی توانند به آنها دسترسی پیدا نمایند را تمیز کنید.

اسباب بازی با جوراب های فرسوده

با جوراب هایی که دیگر قابل استفاده نیستند می توانید اسباب بازی های فوق العاده ای بسازید که بچه ها را مسرور کند.

برای این کار کافی است جوراب ها را مطابق شکل هایی که فکر می کنید بچه ها دوست دارند ، ببرید و با مقداری پنبه پر کنید و سپس بدوزید.

گلدان های شیک با چوب های چوبی

با دکوراسیون بازیافتی که به یاری خلاقیت خود ترکیب می کنید ، می توانید به دلخواه گلدان هایی را برای گیاهان خود در خانه آماده کنید. علاوه بر این ، در حین اجرای این ایده ها ، می توانید با استفاده از بیش از یک ماده قابل بازیافت به آینده دنیا یاری کنید.

شما می توانید از یک قوطی حلبی به عنوان گلدان بهره ببرید یا می توانید به عنوان بطری آب برای حیوان خانگی بهره بگیرید.

سپس باید با چسباندن چوب روی موادی که انتخاب نموده اید ، پایه گلدان را تشکیل دهید. در نهایت می توانید با تزیین گلدان با مهره های چوبی یک سبک مدرن ایجاد کنید.

منبع: اتاق
انتشار: 10 تیر 1401 بروزرسانی: 10 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 5077

به "ایده های بازیافت که می توانید در دکوراسیون خانه به کار ببرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایده های بازیافت که می توانید در دکوراسیون خانه به کار ببرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید