بارش باران در 5 استان

به گزارش مجله نماشو، تهران (پانا) - سازمان هواشناسی کشور از بارش باران در پنج استان غرب کشور اطلاع داد.رهای صنعتی

بارش باران در 5 استان

براساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، امروز(14 آذرماه) در بیشتر نقاط کشور جوی پایدار و در منطقه ها صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده های جوی پیش بینی می گردد.

از اواخر وقت امروز (14 آذرماه) با گذر امواج تراز میانی جو در بخش هایی از استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه و ایلام بارش باران گاهی وقوع رعد و برق و وزش باد و در ارتفاعات و منطقه ها سردسیر بارش برف پیش بینی می گردد.

روز دوشنبه (15 آذرماه) این شرایط در استان های کرمانشاه، ایلام، همدان، لرستان، مرکزی و شمال خوزستان ادامه دارد و دراستان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، زنجان، ارتفاعات و دامنه های جنوبی البرز در استان های قزوین، تهران و البرز بارش پراکنده انتظار می رود.

روز سه شنبه تا اوایل وقت پنجشنبه (16 تا 18 آذرماه) دوباره انباشت غلظت آلاینده های جوی در منطقه ها پرتردد و صنعتی موجب کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

اواخر وقت چهارشنبه و طی روز پنجشنبه (17 و 18 آذرماه) در نواحی شمال غرب، به تدریج غرب و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر، بارش پراکنده و وزش باد شدید پیش بینی می گردد.

طی روزهای دوشنبه و سه شنبه (15 و 16 آذرماه) در نوار شرقی کشور و بخش هایی از استان های یزد، کرمان و سمنان وزش باد شدید موقت و در منطقه ها مستعد خیزش گردوخاک انتظار می رود.

آسمان تهران فردا (15 آذر ماه) نیمه ابری و غبارآلود و به تدریج ابری و احتمال بارش پراکنده و وزش باد با حداقل دمای 5 و حداکثر دمای 14 درجه سانتیگراد و طی روز سه شنبه (16 آذرماه) صاف تا قسمتی ابری و به تدریج عبار محلی با حداقل دمای 3 و حداکثر دمای 14 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

طی امروز و فردا (14 و 15 آذرماه) بندرعباس با دمای 28 و27 درجه سانتیگراد گرم ترین و ارومیه و تبریز با دمای 9 و 10 درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 22 دی 1400 بروزرسانی: 22 دی 1400 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1985

به "بارش باران در 5 استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارش باران در 5 استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید