بازار واحدهای کلنگی در تهران

به گزارش مجله نماشو، تهران (پانا) - در روزهای اخیر حجم عرضه فایل های فروش واحدهای کلنگی وقدیمی ساز به بازار معاملات مسکن شهر تهران افزایش یافته است.

بازار واحدهای کلنگی در تهران

به گزارش دنیای اقتصاد تحقیقات میدانی نشان می دهد فرایند افزایش حجم فایل های فروش واحدهای مسکونی کلنگی به بازار مسکن در ادامه افزایش فایل های فروش سایر واحدهای مسکونی واقع در بازه های سنی مختلف به بازار اجرا شده است.

در واقع در پی افزایش تعداد فایل های فروش مسکن در بازار در پی افزایش عمق رکود در بازار ملک و نبود منظره رشد محسوس قیمت در کوتاه مدت ومیان مدت، بسیاری از مالکان واحدهای مسکونی کلنگی هم که در روزهای نوسانی بازار مسکن از عرضه واحدهای خود به بازار خودداری نموده ودر پی رسیدن قیمت ها به سقف بودند هم اکنون فروشنده شده وبه بازار وارد شده اند.

دلیل این موضوع به کاهش تورم زمین هم مربوط می گردد. ضمن آنکه کاهش قیمت مسکن در دو ماه اول سال در مقایسه با اسفند و رکود عمیق در بازار معاملات مسکن هم بر رفتار مالکان و فروشنده های واحدهای مسکونی کلنگی هم اثر گذاشته است. به ویژه با اعلام آمار رسمی مربوط به افت شدید تورم فصلی در بازار معاملات زمین وتک رقمی شدن آن در زمستان در مقایسه با پاییز 99، فروشنده ها و مالکان واحدهای کلنگی در روزهای اخیر متوجه سرایت فرایند ریزش بازار معاملات مسکن به این بخش هم شده اند. در نتیجه واحدهای کلنگی خود را که به امید افزایش بیشتر قیمت نگه داشته و از فروش آنها امتناع می کردند به بازار عرضه نموده اند.

اما آنالیز ها نشان می دهد در سمت تقاضا، بازار شرایط رکودی دارد. از یکسو تقاضای سرمایه ای برای خرید املاک کلنگی که سال گذشته به طور محسوس و پررنگ در بازار حضور داشت هم اکنون از بازار خارج شده است واز سوی دیگر سازنده ها هم در شرایط رکود فعلی بازار معاملات مسکن ونبود منظره رونق میل چندانی به خرید کلنگی، تخریب و نوسازی ندارند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1802

به "بازار واحدهای کلنگی در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار واحدهای کلنگی در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید