بازگشایی خوابگاه های دانشجویی از 17 خرداد اجباری نیست

به گزارش مجله نماشو، معاون وزیر علوم درباره تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا برای بازگشایی دانشگاه ها از 17 خردادو شرایط خوابگاه های دانشجویی، گفت: بازگشایی خوابگاه ها از 17 خرداد اجباری نیست و در این باره براساس شرایط هر دانشگاه عمل خواهد شد.

بازگشایی خوابگاه های دانشجویی از 17 خرداد اجباری نیست

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری، ستاد ملی مقابله با کرونا مجوز بازگشایی دانشگاه ها از 17 خرداد را اعلام نموده است؛ در این بین یکی از نگرانی های جدی مسئولان دانشگاهی و دانشجویان، موضوع خوابگاه های دانشجویی دانشگاه ها است.

مجتبی صدیقی معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس امور دانشجویان درباره شرایط ارائه خدمات رفاهی دانشجویی در دانشگاه ها پس از 17 خرداد گفت: با مجوزی که ستاد ملی مقابله با کرونا برای بازگشایی دانشگاه ها از 17 خرداد داده است، دانشگاه هایی که می توانند شرایط حضور دانشجویان را فراهم نمایند مجاز به پذیرش دانشجویان شده اند و در واقع این مجوز برای بازگشایی الزامی دانشگاه ها و خوابگاه ها نیست.

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: از این رو اختیار عمل در این زمینه در اختیار هر دانشگاه است تا براساس شرایط و امکانات خود تصمیم گیری نموده و بهترین تصمیم را اتخاذ کند و همچنان که از ابتدای شروع شیوع ویروس کرونا در کشور، اولویت اول وزارت علوم و دانشگاه ها، سلامت دانشجوها، اساتید و کارکنان بوده است باز هم همیشه سلامتی در اولویت تصمیم ها است.

توصیه به بازگشایی حداقلی خوابگاه ها

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اضافه نمود: در این زمینه به دانشگاه ها توصیه شده تا جای امکان به گونه ای برنامه ریزی نمایند که آموزش الکترونیکی ادامه داشته باشد و فقط اگر حضور دانشجو ضروری بود، به سمت حضور فیزیکی بروند که در این صورت اگر احتیاج به خوابگاه بود، باید موارد بهداشتی را برای حصول اطمینان از برقراری شرایط بهداشتی به طور کامل و دقیق رعایت نمایند.

صدیقی خاطر نشان کرد: مجوز حضور دانشجویان دکتری که حتما احتیاج به حضور فیزیکی در دانشگاه ها داشتند قبلا توسط ستاد ملی مقابله با کرونا صادر شده بود و در مجوزی که برای حضور پس از 17 خردادماه ارئه شده، دانشجویان تحصیلات تکمیلی در اولویت هستند.

به گزارش فارس، بعضی کاربران فارس با ثبت سوژه در سامانه فارس من پیگیر شرایط بازگشایی خوابگاه های دانشجویی هستند. برای مثال بعضی دانشجویان دانشگاه تهران خواسته اند که: خوابگاه دانشجویان دکتری دانشگاه تهران بازگشایی گردد. و بر لزوم بازگشایی خوابگاه دانشجویان دکتری دانشگاه تهران تاکید نموده اند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 3711

به "بازگشایی خوابگاه های دانشجویی از 17 خرداد اجباری نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشایی خوابگاه های دانشجویی از 17 خرداد اجباری نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید