باشگاه دانش آموزی دانشگاه تهران تاسیس شد

به گزارش مجله نماشو، باشگاه دانش آموزی دانشگاه تهران با تصویب هیأت رئیسه این دانشگاه و با هدف ایجاد ارتباط بیش تر بین دانش آموزان و دانشگاه مادر تاسیس شد.

باشگاه دانش آموزی دانشگاه تهران تاسیس شد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، باشگاه دانش آموزی دانشگاه تهران اعلام موجودیت کرد، این باشگاه با هدف ایجاد ارتباط بین دانشگاه تهران و دانش آموزان تاسیس شده است و ایده تاسیس این باشگاه یک ماه قبل به تصویب هیات رئیسه دانشگاه تهران رسید.

در اهداف این باشگاه دانش آموزی آموزش مهارت های نرم، سنجش استعدادها و توانمندی های دانش آموزان، یاری به توسعه فردی و برنامه ریزی جهت تحصیلی و شغلی آ نها، شناسایی و جذب دانش آموزان مستعد و تشویق آنها به تحصیل در دانشگاه تهران، ارائه مشاوره برای انتخاب صحیح رشته تحصیلی دانشگاهی و آشنایی دانش آموزان با رشته های تحصیلی و دانشکده و پردیس های دانشگاه تهران اعلام شده است.

طبق اساسنامه این باشگاه دانش آموزان دوره متوسطه دوم می توانند به عضویت این باشگاه درآیند و سه عضویت عادی، ویژه و افتخاری وجود دارد که در عضویت عادی دانش آموز باید در مجموع آزمون های ورودی حدنصاب امتیاز را کسب کند، در عضویت ویژه دانش آموز بیش از 90 درصد امتیازها را کسب خواهد نمود و در عضویت افتخاری دانش آموزانی که در المپیادها و مسابقات علمی آموزشی و پژوهشی ملی و بین المللی مورد تایید وزارت آموزش و پرورش رتبه های اول تا سوم را کسب نموده اند عضو باشگاه می شوند.

از جمله امکانات این باشگاه برای اعضا، برگزاری تورهای علمی و فرهنگی، برگزاری دوره های آموزشی و توانمندسازی در سه بخش خودشناسی، مهارت های کارآفرینی و آشنایی با رشته های تحصیلی و مشاغل مرتبط، برگزاری تورهای بازدید از سازمان ها و نهادهای تولیدی و خدماتی، تشکیل نمایشگاه های دوره ای از دستاوردهای اعضا و حمایت از راه اندازی استارت آپ های دانش آموزی است.

بعضی از خدمات این باشگاه رایگان و بعضی دارای هزینه است.

فراخوان عضویت در دو نوبت شهریور ماه و اردیبهشت ماه منتشر می گردد و پس از انتها دوره به تناسب نوع عضویت اعضا گواهینامه رسمی از دانشگاه تهران دریافت خواهند کرد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 4499

به "باشگاه دانش آموزی دانشگاه تهران تاسیس شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باشگاه دانش آموزی دانشگاه تهران تاسیس شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید