خاکسپاری استاد نقاش پس از آمدن فرزند و برادرش از خارج

به گزارش مجله نماشو، به گزارش خبرنگاران، مراسم تشییع پیکر محمدابراهیم جعفری، نقاش نوگرا به احتمال زیاد صبح سه شنبه 21 فروردین ماه برگزار می گردد. وی شامگاه 18 فروردین ماه درگذشت.

خاکسپاری استاد نقاش پس از آمدن فرزند و برادرش از خارج

بر اساس اعلام خانواده محمدابراهیم جعفری، مراسم تشییع پیکر این هنرمند منوط به بازگشت دختر و برادر او از فرانسه و استرالیا است که فردا دوشنبه 20 فروردین ماه به ایران می رسند.

همچنین به گفته خانواده مرحوم، پیکر جعفری در آرامگاه خانوادگی و در بهشت زهرا (س) تهران تدفین خواهد شد.

جعفری عضو رسمی هیات علمی دانشگاه هنر تهران و انجمن نقاشان ایران بود. وی استاد نقاشی و شاعر بود و در بینال های مختلف داخلی و خارجی به عنوان داور حضور فعال داشت. از جمله اقدام های این هنرمند نوگرا، همکاری با فیروز شیروانلو در شکل گیری فرهنگسرای نیاوران، برنامه ریزی و طراحی آموزش هنر، کار و مطالعه در کوی بین المللی هنرهای پاریس، همکاری آموزشی با دانشگاه نورویچ آمریکا، همکاری آموزشی با دانشگاه های هنر اصفهان، یزد، کرمان و دانشگاه آزاد تهران بود.

جعفری سابقه برگزاری در نمایشگاه های فردی و گروهی مختلفی در داخل و خارج کشور ازجمله دوسالانه پاریس، نقاشان معاصر ایران در آلمان، کانی سورمر فرانسه، جایزه ملی دولت فرانسه، بال سوییس، هنرمندان منتخب 38 کشور در پاریس، نقاشان پیشرو در واشنگتن و نمایشگاه های هنرمندان معاصر ایران در مراکش، لندن، مسکو، کانادا، اسپانیا، ارمنستان و... را داشت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 4229

به "خاکسپاری استاد نقاش پس از آمدن فرزند و برادرش از خارج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاکسپاری استاد نقاش پس از آمدن فرزند و برادرش از خارج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید