برگزاری تظاهرات روز سیاه در کشمیر

به گزارش مجله نماشو، مردم جامو و کشمیر ساکن در هر دو سمت خط تفکیک میان حاکمیت هند و پاکستان در این منطقه موسوم به خط کنترل، به همراه کشمیری های ساکن دیگر نقاط دنیا امروز شنبه 27 اکتبر به مناسبت سالگرد اشغالگری هند در این منطقه موسوم به روز سیاه به نشانه اعتراض علیه اشغالگری هند دست به برپایی تجمع و تظاهرات اعتراضی می زنند.

برگزاری تظاهرات روز سیاه در کشمیر

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه دنیوز، هر ساله کشمیری ها روز 27 اکتبر به عنوان روز سیاه در اعتراض به تداوم اشغالگری هند در منطقه جامو و کشمیر دست به اعتراض و تظاهرات می زنند. در 27 اکتبر سال 1947 یعنی 71 سال پیش حکومت هند اقدام به پیاده کردن نظامیان ارتش خود در منطقه سرینگر کرد.

این در حالی است که دو سال پیش بعد از کشته شدن یک معترض جوان کشمیری به نام برهان مظفروانی توسط سربازان هندی در تاریخ 8 ژوئیه 2016 مبارزات آزادی خواهانه در کشمیر هر چه بیشتر تشدید شد.

طی امروز به مناسبت روز سیاه پرچم های مشکی بر فراز ساختمان ها در هر دو سمت خط کنترل برافراشته شده و شرکت نمایندگان در تظاهرات برنامه ریزی شده اقدام به بستن نوارهای مشکی به دور بازوهای خود به منظور اعتراض به اشغالگری هند می نمایند.

کشمیری ها اعلام کردند که در همه شهرهای کوچک و بزرگ منطقه جامو و کشمیر آزاد و همچنین در کشمیر تحت کنترل هند تجمعات عمومی و اعتراضات و مراسم های دیگر را برگزار خواهند کرد.

آن ها گفتند که به دنبال تحریک توجه دنیا به ادامه بی رحمی های هند علیه مبارزان آزادی خواه جامو و کشمیر هستند و در منطقه میرپور تجمع اعتراضی بزرگی بعد از یک مراسم بزرگ به همراه تظاهرات توسط مردم تمامی قشرها برگزار می گردد.

آن ها گفته اند که در مقابل ساختمان دادگاه ها در این منطقه و با هماهنگی فعالان جامعه مدنی تظاهرات خواهند کرد.

همچنین یکسری فعالان سیاسی و اجتماعی و نمایندگان چند سازمان جامعه مدنی در تجمعات سخنرانی خواهند کرد و موضوع سخنرانی آن ها اهمیت حل و فصل صلح آمیز مشکل کشمیر در زمانی سریع و به رسمیت شناختن اعتراض علیه اشغالگری غیر قانونی و زورگویی هند در کشمیر است.

در عین حال در تجمعات امروز معترضان قصد دارند بر اعطای حق مشخص سرنوشت به مردم جامو و کشمیر بدون تاخیر تاکید داشته باشند، حقی که هند در 70 سال گذشته از آن ها دریغ نموده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 2777

به "برگزاری تظاهرات روز سیاه در کشمیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری تظاهرات روز سیاه در کشمیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید