برگزاری نشست سنای ایتالیا برای تصمیم گیری در مورد اخراج برلوسکونی

به گزارش مجله نماشو، خبرنگاران: نشست کمیته ویژه سنای ایتالیا برای اتخاذ تصمیم در مورد اخراج سیلویو برلوسکونی در حالی امروز برگزار خواهد شد که اخراج نخست وزیر سابق ایتالیا می تواند بحران سیاسی دیگری را رقم بزند.

برگزاری نشست سنای ایتالیا برای تصمیم گیری در مورد اخراج برلوسکونی

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ برلوسکونی که به جرم کلاهبرداری مالیاتی از سوی دادگاه محکوم شده تهدید نموده است که در صورت تصمیم سنا برای اخراج وی از دولت ائتلافی خارج خواهد شد و این مساله به معنای فروپاشی دولت و شروع بحران سیاسی دیگری در سومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو خواهد بود.

مقام های ارشد حزب آزادی خلق ایتالیا به رهبری برلوسکونی نیز تهدید نموده اند که در صورت اخراج وی از سنا از دولت کناره گیری خواهند کرد.

در حالی که تنش های سیاسی بین احزاب رقیب در ایتالیا در ماه های اخیر به شدت بالا گرفته است تصمیم احتمالی سنا در اخراج برلوسکونی می تواند این بحران سیاسی را تشدید کند.

نشست کمیته 23 نفره سنای ایتالیا در حالی برگزار می گردد که به احتمال زیاد 14 نفر از اعضای این کمیته رای به اخراج نخست وزیر سابق ایتالیا خواهند داد.

بازارهای مالی ایتالیا به شدت نگران تصمیم امروز سنای این کشور در مورد آینده سیاسی برلوسکونی است. ایتالیا که با بدهی 2 هزار میلیارد یورویی روبرو است با طولانی ترین رکود مالی پس از جنگ جهانی دوم روبرو شده است.

رئیس موسسه مالی یونی کردیت بزرگترین بانک ایتالیا نیز تاکید نمود، ثبات سیاسی پیش شرط لازم برای رونق مالی است و اگر ایتالیا با بحران سیاسی روبرو گردد، رونق و رشد مالی به خطر خواهد افتاد.

حزب دموکرات ایتالیا به رهبری انریکو لتا نخست وزیر این کشور تاکنون بر موضع خود مبنی بر اخراج برلوسکونی از سنا پافشاری نموده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 8 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 331

به "برگزاری نشست سنای ایتالیا برای تصمیم گیری در مورد اخراج برلوسکونی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری نشست سنای ایتالیا برای تصمیم گیری در مورد اخراج برلوسکونی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید