بسته 1824 میلیارد یورویی اتحادیه اروپا برای احیا بافت های تاریخی

به گزارش مجله نماشو، این بسته حمایتی هدف دیگری همون انسجام اجتماعی در بخش میراث تاریخی و استفاده از فناوری های سبز و سیستم های دیجیتال برای حفظ و نگهداری از این بافت های تاریخی اروپا را نیز دنبال می نماید.

بسته 1824 میلیارد یورویی اتحادیه اروپا برای احیا بافت های تاریخی

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

رهبران اتحادیه اروپا چهارچوب مالی جدید چندساله ای را با نام اختصاصی MFF برای این بسته حمایتی درنظر گرفتند که بر پایه آن مقرر شده برای 7 سال آینده بالغ بر 1074.3 میلیارد یورو در احیا و بازسازی بافت های تاریخی کشورهای عضو اتحادیه هزینه گردد.

همچنین در این توافقات آمده که اگر تا سال 2021 میلادی، بهبود شرایط مالی اروپا حاصل آید و بودجه برنامه خلاقیت اروپا نیز افزایش پیدا کند، آنگاه امکان آن هم وجود دارد که یک میلیارد یورو دیگر نیز به بخش بازسازی مکان های تاریخی کشورهای عضو اتحادیه اختصاص داده گردد.

همچنین بسیاری از رهبران اتحادیه اروپا معتقدند که باید همکاری های کشورهای عضو در زمینه بخش های فرهنگی و ایجاد بستر مناسب جهت توسعه فناوری های دیجیتال در بخش میراث به میزان چشمگیری افزایش پیدا کند و در این زمینه می بایست برنامه ریزی های جدی و مدونی تبیین شوند.

در این میان بعضی از کارشناسان معتقدند که طی سال های اخیر بخش نوآوری، تحقیق و آموزش در بخش میراث فرهنگی اروپا با کاهش بودجه روبرو شده است و اگر این بودجه حمایتی اتحادیه تزریق گردد، آنگاه می توان امید داشت تا سال 2025 میلادی، اتفاقات خوشایندی برای سایت های فرهنگی و آثار تاریخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا رخ دهد.

این در حالی است که مقرر شده بخشی از این بودجه به استعدادیابی جوانان اروپایی هزینه گردد تا جوانان علاقه مند به حوزه میراث که می توانند خلاقیت های دیجیتالی را در حفظ و نگهداری و حتی بازسازی میراث فرهنگی اروپا، شناسایی شده و دعوت به همکاری شوند.

در ابتدا سال 2020 میلادی نیز اتحادیه اروپا تصمیم گرفت بسته 750 میلیارد یورویی را که 390 میلیارد یورو آن یاری هزینه و 360 میلیارد یورو به صورت وام است، برای بخش احیا بافت های تاریخی درنظر بگیرد. تا به امروز بخشی از این بسته تزریق شده و تا انتها سه ماهه سوم سال 2020 میلادی به طور کامل پرداخت می گردد. نکته جالب توجه اینجاست که برای نخستین بار کمیسیون اروپا توانست وام مستقیم در بازارهای مالی جهت احیا و بازسازی بافت های تاریخی و میراث ارزشمند اروپا به وجود آورد.

این بسته حمایتی شامل مناطق روستایی و شهرهای کوچک با میراث غنی فرهنگی در سطح اروپا نیز می گردد که می تواند این سایت های فرهنگی را با تحولات بسیار تاثیرگذاری روبه رو کند که در سال های آینده در توسعه بخش توریستی کشورهای عضو اتحادیه اروپا و جذب بازدیکنندگان خارجی نقش بسزایی را ایفا خواهد نمود.

منبع: گردشبان
انتشار: 28 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1205

به "بسته 1824 میلیارد یورویی اتحادیه اروپا برای احیا بافت های تاریخی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بسته 1824 میلیارد یورویی اتحادیه اروپا برای احیا بافت های تاریخی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید