بهبود تماسهای تصویری با هوش مصنوعیانویدیا

به گزارش مجله نماشو، شرکت انویدیا(NVIDIA) یک پلتفرم مبتنی بر هوش مصنوعی به نام Maxine ایجاد کرده است که می تواند پهنای باند را در تماس های تصویری کاهش دهد و همزمان کیفیت صدا و تصویر را بهبود بخشد.

بهبود تماسهای تصویری با هوش مصنوعیانویدیا

با ما همراه باشید و درباره jamalseyyedi بیشتر بدانید.

تماس تصویری در پی شیوع بیماری همه گیر کووید-19 بیش از هر زمان دیگری رایج شده است و اکنون شرکت انویدیا برای کمک به بهبود تصویر و صدای این تماس ها، از بستری مجهز به هوش مصنوعی رونمایی کرده است که توسعه دهندگان برنامه های تماس تصویری می توانند از آن بهره ببرند.

این بستر موسوم به Maxine طیف وسیعی از ویژگی ها از جمله افزایش وضوح و حذف سر و صدای پس زمینه را فراهم می کند.

این سیستم می تواند تمرکز دوربین را طوری تنظیم کند که کاربر را در مرکز کادر قرار دهد، چهره کاربر را تغییر جهت دهد و پس زمینه های مجازی به تصویر اضافه کند.

همچنین می توان با استفاده از این بستر، یک آواتار(شکلک) هوش مصنوعی را با صورت خود در تماس ها جایگزین کرد، در حالی که Maxine خدمات زیرنویس و ترجمه فوری را از طریق سرویس NVIDIA Jarvis ارائه می دهد.

شرکت سازنده می گوید فشرده سازی ویدیویی Maxine می تواند پهنای باند مورد نیاز برای تماس های تصویری را تا 90 درصد کاهش دهد. به همین ترتیب، تماس های تصویری در آینده نزدیک می توانند میزان بسیار کمتری از داده های شما را مصرف کنند.

سیستم Maxine در فضای ابری کار می کند و برای استفاده از این سرویس نیازی به یکی از آخرین کارت های گرافیک NVIDIA نخواهید داشت و روی هر دستگاهی کار می کند.

برنامه های مخصوص تماس تصویری از جمله زوم، اسکایپ، مایکروسافت تیمز و گوگل میت هم اکنون دارای برخی از این ویژگی ها هستند، اما بهره برداری از سیستم Maxine می تواند به آنها در بهبود عملکردهای خود کمک کند.

توسعه دهندگان هوش مصنوعی، استارتاپ ها، شرکای نرم افزاری آنها و سازندگان برنامه های تماس تصویری هم اکنون می توانند برای دسترسی به Maxine اقدام کنند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 3503

به "بهبود تماسهای تصویری با هوش مصنوعیانویدیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهبود تماسهای تصویری با هوش مصنوعیانویدیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید