برترین درب های امنیتی در ایران و دنیا کدامند

به گزارش مجله نماشو، امنیت به یکی از مسائل مهم در دنیا تبدیل شده است. درب های امنیتی برای حفظ امنیت خانه ها روز به روز پیشرفته تر می شوند. البته سارقین و تهدید نمایندگان امنیت نیز از ابزار های پیشرفته تر استفاده می نمایند.

برترین درب های امنیتی در ایران و دنیا کدامند

با آنالیز برترین درب های امنیتی در ایران و دنیا می خواهیم متریال، امکانات، قیمت و در نهایت مقاومت این درب ها را با هم مقایسه کنیم.

مقایسه برترین درب های امنیتی

یکی از برترین تولیدنمایندگان درب های امنیتی در دنیا شرکت Fortified Estate است و در ایران نیز سام درب یکی از برترین تولیدنمایندگان درب ضد سرقت ایرانی است.

جالب اینجاست که با نگاهی اجمالی به تولیدات دو شرکت متوجه دغدغه های موجود در هر کشور می شوید. بطور مثال شرکت آمریکایی Fortified Estate درب های ضد سرقت خود را ضد گلوله می سازد. استفاده از شیشه های ضد گلوله و استاندارد های مقاومت درب در برابر گلوله مواردی است که در محصولات این شرکت دیده می گردد. در عوض در تولیدات شرکت SAMDARB ایران توجه بیشتری بر روی قفل ها و جلوگیری از شکسته شدن قفل ها اجرا شده است.

آنالیز امکانات درب های امنیتی شرکت Fortified Estate آمریکا

در ساختار محصولات این شرکت آنچه که بیشتر از همه جلب توجه می نماید ضد گلوله بودن این محصولات است. شاید علت چنین تولیداتی قوانین آزاد فروش اسلحه در آمریکا باشد اما این شرکت محصولات خود را به تمام نقاط دنیا صادر می نماید.

این شرکت به مشتریان خود اجاره می دهد که اندازه مقاومت و نوع استاندارد این درب ها را خود انتخاب نمایند.

بطور مثال اندازه مقاومت درب های ضد سرقت این شرکت در برابر گلوله در دو استاندارد ارائه می گردد. LEVEL 3 BALLISTIC که قدرت مقاومت در برابر گلوله های تفنگ های دستی مانند کلت مگنوم را دارد و LEVEL 8 BALLISTIC که قدرت مقاومت در برابر گلوله های اسلحه های نظامی را دارا است.

بعلاوه دو استاندارد دیگر با عنوان FE-5 که توان تحمل 30 دقیقه ای درب ضد سرقت در برابر حمله یک شخص با پتک را نشان می دهد و استاندارد FE-15 که توان تحمل 4 ساعت درب در برابر حمله یک شخص با پتک را تعیین می نماید.

ساختار داخلی این درب ها به توضیح زیر می باشد:

  • ساختار فولادی گالوانیزه ضخیم چند لایه، دو طرفه
  • ساختار چهارچوب ضد دیلم و اهرم
  • استفاده از پروفیل های فولادی
  • پین های امنیتی 4 اینچی که درب را به دیوار محکم می نمایند
  • عایق صوتی پشم سنگ در بلوک های 2 اینچی
  • لایه فولادی ضد گلوله در دو استاندارد متفاوت

آنالیز امکانات درب های ضد سرقت شرکت سام درب

این شرکت شاید اولین شرکت ایرانی باشد که امکان شخصی سازی محصولات را برای مشتریان خود ایجاد نموده است.

در ایران مجموعه خاصی استاندارد درب های ضد سرقت را تعیین نمی نماید و این امر یکی از مسائل مشتریان در جهت خرید این محصول است. اما با این حال در این فروشگاه اینترنتی مشتریان می توانند بر اساس احتیاج های خود، قطعات را ارتقا دهند و تا حدی مسائل خریداران را کم شده است.

ساختار داخلی محصولات Samdarbبه توضیح زیر است:

  • استفاده از پروفیل های افقی و عمودی در شاکله کلی درب های ضد سرقت به عنوان اسکلت داخلی
  • استفاده از ورق فلزی با ضخامت 0.8 میل در کنار اسکلت داخلی
  • ضخامت 1.5 میلی متر فلز چهار چوب
  • لبه ضد دیلم در حالت ارتقا یافته
  • تعدد قفل های قابل انتخاب از جمله قفل گاوصندوقی، خرچنگی و 5 کلید کاله ترکیه
  • استفاده از رزت فولادی برای جلوگیری از شکسته شدن
  • وجود عایق داخلی یونولیت و پشم سنگ در ساختار درب ضد سرقت

مقایسه قیمت

موارد مختلفی در قیمت محصولات نقش دارد. بطور مثال هزینه نیروی انسانی در آمریکا بسیار بیشتر از ایران است. بعلاوه هزینه انرژی نیز کاملا فرق دارد. هزینه متریال استفاده شده در محصول و تکنولوژی ساخت نیز به موارد قبلی باید اضافه گردد.

قیمت محصولات شرکت Fortified Estate از 9 هزار تا 30 هزار دلار است. این تفاوت قیمت بسته به انتخاب اندازه مقاومت و طرح درب امنیتی و استفاده و یا عدم استفاده از شیشه های ضد گلوله است.

در سایت Samdarb نیز قیمت محصولات از مالی ترین محصول از حدود چهار میلیون تومان آغاز می گردد و تا حدود 14 میلیون تومان متغیر است. اختلاف قیمت به علت موارد قابل ارتقا در این محصولات است.

منبع: اتاق
انتشار: 4 مرداد 1401 بروزرسانی: 4 مرداد 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 5099

به "برترین درب های امنیتی در ایران و دنیا کدامند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین درب های امنیتی در ایران و دنیا کدامند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید