برترین سالاد برای وعده شام

به گزارش مجله نماشو، دیگر کم کم دارد فصل باقلا تمام می گردد. آنهایی هم که باقلا دوست دارند، این روزها مشغول خرید آن و فریز کردن برای مصرف زمستانی شان هستند.

برترین سالاد برای وعده شام

اگر شما هم هنوز باقلای زمستانی تان را فریز ننموده اید، میزانی هم برای درست کردن سالاد کنار بگذارید و همین روزها یک سالاد باقلا و سبزیجات خوشمزه آماده کنید. این سالاد، هم پرانرژی است، هم پرخاصیت؛ ضمناً در تابستان این سالاد برای وعده شام ایده آل است.

مواد لازم برای سالاد

یک عدد کلم سفید کوچک

200 گرم کالباس مرغ یا گوشت

یک عدد فلفل قرمز دلمه ای

200 گرم باقلای تازه پاک شده

یک پیمانه دانه ذرت

2 عدد هویج میانه

یک عدد پیاز میانه

2 عدد سیب زمینی میانه

مواد لازم برای سس سالاد

2 ق س سرکه بالزامیک

یک ق چ شکر

یک دوم ق چ نمک

دانه فلفل سیاه آسیاب شده

به میزان لازم

2 ق س سس مایونز

یک ق س جعفری ریز خرد شده

2 ق س روغن زیتون

1. باقلای تازه پاک شده را بشویید و لپه باقلا را از یکدیگر جدا کنید تا لپه لپه شوند. در قابلمه ای آب جوش بیاورید و باقلاها را به مدت 15 دقیقه در آب جوش ریخته و بعد آبکش کنید. بعد بلافاصله آبکش را زیر آب سرد بگیرید و کناری بگذارید تا آبش گرفته گردد.

2. فلفل دلمه ای را شسته و دانه های داخلش را جدا کنید. سپس آن را روی تخته آشپزخانه گذاشته و با چاقوی تیز به شکل نواری ببرید. همین کار را درمورد کلم سفید هم انجام دهید. برگ ها را به شکل نوارهای نازک (با طول حداکثر پنج سانتی متر) برش بزنید.

3. پیاز را هم پوست کنده و به شکل نگینی خرد کنید. کالباس را نیز به شکل نوارهای نازک برش بزنید. سپس هویج را با چاقوی تیز و با دقت به شکل نوارهای خیلی نازک ببرید.

4. سیب زمینی ها را آب پز کنید. بعد از پخت، آنها را در آبکش ریخته و آب سرد رویشان بریزید تا پوستشان به راحتی جدا گردد. بعد از پوست گرفتن آنها را نگینی درشت خرد کنید.

5. ذرت را اگر به صورت تازه استفاده می کنید باید دانه ها را جدا نموده و آب پز یا بخارپز کنید؛ ولی اگر از کنسرو استفاده می کنید که آماده مخلوط کردن با دیگر مواد است و نیازی به پخت ندارد.

6. مواد را در یک کاسه بزرگ با یکدیگر مخلوط نموده در یخچال بگذارید. حالا نوبت درست کردن سس است.

برای درست کردن سس همه مواد ذکر شده را با یکدیگر مخلوط نموده و به خوبی هم بزنید. سس آماده شده را در ظرف سس خوری ریخته و در آن را با یک سلفون (پلاستیک مخصوص روکش) بپوشانید و در یخچال بگذارید. البته اگر دوست دارید می توانید در لحظه سرو کردن آن را با سالاد مخلوط کنید و بعد سر میز بیاورید.

فوت وفن

در صورت در دسترس نبودن سرکه بالزامیک می توانید از سرکه سفید یا سرکه خرما (به همان میزان) بهره ببرید. فقط قبل از استفاده از سس (اگر از سرکه سفید استفاده می کنید) حتما سس را از نظر میزان نمک بچشید.

از کجا بخریم؟

سرکه بالزامیک را از همه سوپرمارکت ها می توانید تهیه کنید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 مرداد 1402 بروزرسانی: 25 مرداد 1402 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 5277

به "برترین سالاد برای وعده شام" امتیاز دهید

1 کاربر به "برترین سالاد برای وعده شام" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین سالاد برای وعده شام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید