بولتون: به انگلیس در اجرای برگزیت یاری می کنیم

به گزارش مجله نماشو، جان بولتون در سفر به انگلیس خاطرنشان کرد آمریکا به این کشور برای خروج از اتحادیه اروپا با تبعات هرچه کمتر یاری خواهد نمود.

بولتون: به انگلیس در اجرای برگزیت یاری می کنیم

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید پس از ورود به لندن برای سفری دو روزه، گفت، کشورش از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا حمایت می نماید.

به نوشته خبرگزاری رویترز، یک مقام آمریکایی گفت بولتون روز دوشنبه به مقامات انگلیسی وعده داد: ترامپ خواستار این است که خروج پیروز انگلیس از اتحادیه اروپا را ببیند و یک قرارداد تجاری به بریتانیا در این زمینه یاری خواهد نمود.

این مقام آمریکایی که در این سفر همراه بولتون است، گفت، ترامپ قصد داشت با دولت ترزا می نخست وزیر پیشین به توافق تجاری برسد اما دولت او نمی خواست این کار را انجام دهد. این دولت می خواهد. ما از این بابت بسیار خرسندیم.

وی اضافه کرد ترامپ باور دارد، وقتی پای مذاکره تجاری به میان میاید، اروپا از چین بدتر است؛ فقط از آن کوچک تر است.

بوریس جانسون نخست وزیر جدید انگلیس میخواهد با توافق یا بدون توافق با اتحادیه اروپا، در تاریخ 31 اکتبر (9 آبان) برگزیت را اجرایی کند.

طبق زمان بندی های صورت گرفته، بولتون با برنارد ینکین نماینده محافظه کار مجلس، ادوارد لیستر مشاور امور راهبردی بوریس جانسون نخست وزیر جدید انگلیس و ساجد جاوید وزیر خزانه داری دیدار می نماید.

به گفته سخنگوی جانسون، نخست وزیر انگلیس میخواهد اواخر امروز (دوشنبه) به وقت محلی با بولتون درباره طیفی از موضوعات امنیتی از جمله ایران گفت وگو کند.

انتظار می رود بولتون از مقامات انگلیسی بخواهد با سیاست آمریکا در قبال ایران همسو شوند و فشار بیشتری به تهران اعمال نمایند.

رویترز دیروز (یکشنبه) نوشت: یک مقام ارشد دولت [دونالد] ترامپ گفت استدلال بولتون در دیدار با بریتانیایی ها این خواهد بود که اگر لندن برجام را مرده اعلام کند، به تشدید فشار به ایران یاری خواهد نمود، اما بعید است که به این زودی ها چنین تصمیمی [از سوی انگلیس] اتخاذ گردد (جزئیات بیشتر).

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 355

به "بولتون: به انگلیس در اجرای برگزیت یاری می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بولتون: به انگلیس در اجرای برگزیت یاری می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید