بیوگرافی ولادیمیر پوتین ، رییس جمهور روسیه

به گزارش مجله نماشو، ولادیمیر پوتین در 7 اکتبر 1952 (15 مهر 1331) در لنینگراد (سن پترزبورگ کنونی) به دنیا آمد. وی در حال حاضر ریاست جمهوری روسیه را بر عهده دارد.

بیوگرافی ولادیمیر پوتین ، رییس جمهور روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

بیوگرافی ولادیمیر پوتین

ولادیمیر پوتین در 7 اکتبر 1952 (15 مهر 1331) در لنینگراد (سن پترزبورگ کنونی) به دنیا آمد. وی به عنوان رئیس جمهوری پُرکار شناخته می گردد که اقتصاد روسیه را از بحران شدید دهه 1990 به ثبات و رشد قابل توجه در قرن بیست و یکم راهنمایی نموده است. پوتین از اوت 1999 تا به امروز همیشه پست ریاست جمهوری یا نخست وزیری روسیه را در اختیار داشته است. پوتین از معتقدان کلیسای ارتدکس روسیه است.

تحصیلات

پوتین در سال 1975 پوتین در رشته حقوق از دانشگاه لنینگراد فارغ التحصیل شد او چند سال بعد مدرک دکترای خود در رشته اقتصاد را دریافت کرد. وی پس از فارغ التحصیلی از سوی کا.گ.ب به همکاری دعوت شد و از سال 1985 تا سال 1990 از سوی سازمان اطلاعات روسیه در آلمان به کار مشغول شد.

تصویر ولادیمیر پوتین در جوانی

دوران نوجوانی و جوانی

ولادیمیر در دوران نوجوانی در ایستگاه رادیویی مدرسه فعالیت خود را شروع کرد و چند بار در طول هفته به اجرای برنامه با گروه معروف بیتلز و سایر گروه های راک می پرداخت.

یک عکاس به نام پلتون آنتونیو که در سال 2007 عکس پوتین را به عنوان مرد سال 2007 برای مجله تایم گرفته بود، می گوید: در میان گروه بیتلز، ولادیمیر به پل مک کارتنی بیشتر از همه علاقه داشت و آهنگی که خیلی دوست داشت دیروز نام داشت.

اما جالب اینجاست که کارن داویشا در کتاب تازه خود به نام حکومت دزدسالاری پوتین نوشته که طبق گفته های خود پوتین او به آهنگ های ملی شوروی سابق علاقه دارد نه موسیقی غربی سبک راک! پوتین تمام عمر شخصی محافظه کار بوده است

ولادیمیر در دوران نوجوانی ورزش جودو را انتخاب کرد و در سال 1974 میلادی توانست در مسابقات دانشگاهی به مقام قهرمانی در رشته جودو دست یابد.

نایب رئیس اول بانک مرکزی روسیه و معاون وزیر دارایی به نام سرگئی آلاکساشنکو گفته است: بنا به اعتقاد شخصی من، سیاست خارجی پوتین از ورزش جودو نشات می گیرد، به گونه ای که در بسیاری از سیاست های او می توان رد و نشان این ورزش را به وضوح مشاهده کرد.

یک مجموعه داستان های جاسوسی در دهه 1960 میلادی با نام هفده لحظه بهاری ساخته شده که در خصوص فردی به نام مکس اونو وون اشترلیتز است که جاسوس دوجانبه شوروی است و در زمان جنگ جهانی دوم توانست به مقام های بالای نظامی در ارتش آلمان دست یابد. سرگذشت او تبدیل به فیلم شد و بنا به اظهارات مستند پوتین این فیلم موردعلاقه شدید وی بوده است.

ولادیمیر در خصوص این فیلم می گوید: برای من بسیار تعجب آور است که چطور یک شخص به تنهایی می تواند به درجه ای از موفقیت برسد، که حتی یک ارتش کامل و مجهز از رسیدن به آن عاجز بماند.

ازدواج

پوتین در 28 ژوییه 1983 با لیودمیلا شکربنوا ازدواج کرد و آن ها از سال 1985 تا 1990 در آلمان شرقی زندگی کردند. آن ها دو دختر دارند، ماریا پوتین متولد 28 آوریل 1985 در لنینگراد و یکاترینا پوتین، متولد 31 اوت 1986 در درسدن، آلمان شرقی. آن دو پس از گذشت 30 سال زندگی مشترک، انتها در 6 ژوئن 2013 به صورت توافقی از یکدیگر جدا شدند. آن ها طلاق خود را کاملا متمدنانه قلمداد کردند و علت اصلی آن را نداشتن وقت کافی برای یکدیگر اعلام نمودند.

فعالیت های سیاسی پوتین

پوتین پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه لنینگراد از طرف کا. گ. ب دعوت به همکاری شد و بین سال های 1985 تا 1990 از سوی این سازمان در آلمان خدمت کرد. وی در ژوئن 1991 به ریاست کمیته روابط بین الملل شورای شهر سن پترزبورگ برگزیده شد. لنینگراد پس از فرو پاشی اتحاد جماهیر شوروی به سن پترزبورگ تغییر نام داد. در سال 1994 پوتین با حفظ سمت، مقام معاونت شهردار سن پترزبورگ را نیز عهده دار شد.

وی در اوت 1996 نیز پوتین به سمت معاون دایره اداری ریاست جمهوری روسیه منصوب شد، در مارس 1997 نیز سمت معاونت اجرایی دفتر ریاست جمهوری روسیه و ریاست دایره مرکزی تحقیقات و نظارت دولت را به عهده گرفت. در ماه مه 1998 با ارتقای سمت در مقام معاون اول دایره اداری ریاست جمهوری منصوب شد.

پوتین در ژوئیه 1997 پوتین سمت مدیریت سرویس امنیت فدرال روسیه را عهدار شد، چندی بعد او با حفظ سمت، مقام دبیرکل شورای امنیت ملی روسیه را نیز به عهده گرفت و انتها در اوت 1999 پوتین به نخست وزیری روسیه رسید. در دسامبر همان سال و در پی استعفای بوریس یلتسین به عنوان رئیس جمهوری موقت روسیه برگزیده شد و در مارس 2000 طی انتخابات ریاست جمهوری، رئیس جمهور روسیه شد، وی در انتخابات سال 2004 نیز در سمت خود ابقا شد و انتها در ماه مه سال 2008 در دولت تازه به قدرت رسیده دیمیتری مدودف پست نخست وزیری روسیه را به عهده گرفت. وی در انتخابات سال 2012 روسیه نیز با کسب 63 درصد آرا به عنوان سومین بار رئیس جمهور روسیه شد.

شرایط اقتصادی روسیه در دوران ریاست جمهوری پوتین

در دور اول ریاست جمهوری پوتین، اقتصاد روسیه به مدت هشت سال پیاپی رشد کرد و فراوری ناخالص داخلی مورد اندازه گیری در برابری قدرت خرید 72٪ رشد کرد. این رشد نتیجهٔ رشد قیمت کالاها، قیمت های بالای نفت، و سیاست های اقتصادی و اقتصادی محتاطانه بود. به دلیل محدودیت قانون اساسی روسیه بر دوره های ریاست جمهوری، پوتین قادر به شرکت در انتخابات سال 2008 برای سومین دورهٔ پیاپی نبود. دمیتری مدودف، در آن انتخابات پیروز شد و پوتین را به نخست وزیری منصوب کرد.

پوتین در سال 2012 با کسب 64٪ آرا برای سومین بار به ریاست جمهوری روسیه برگزیده شد. سقوط قیمت نفت و تحریم های بین المللی اعمال شده بر روسیه در شروع سال 2014 در پی انضمام کریمه به روسیه و مداخله نظامی روسیه در اوکراین منجر به کاهش 3.7٪ای رشد در 2015 شد. در دوره رهبری پوتین روسیه در زمینه های شاخص مردم سالاری و شاخص احساس فساد صندلی پایینی داشته است.

نگاهی به زندگی شخصی پوتین

پوتین جودوکاری ماهر است، روزانه یک ساعت در استخر محل سکونت اش شنا می نماید و به بوکس، کونگ فو، موای تای و بسیاری دیگر از هنرهای رزمی علاقه مند است. او همچنین در راندن انواع و اقسام وسایل نقلیه مهارت دارد. وی زیردریایی هسته ای، هواپیما، لوکوموتیو و کامیون های بزرگ الجثه را نیز به تنهایی راهنمایی نموده است. پوتین به خوبی به زبان های آلمانی و انگلیسی صحبت می نماید.منبع: setare.com
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 3367

به "بیوگرافی ولادیمیر پوتین ، رییس جمهور روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیوگرافی ولادیمیر پوتین ، رییس جمهور روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید