تخریب120بنا درسواحل شمال، حضور شرکتهای اروپایی درهمایش توسعه سواحل

به گزارش مجله نماشو، به گزارش خبرنگاران، محمدرضا الهیار در نشست خبری تشریح برنامه های همایش بین المللی سواحل، بنادر و سازه های دریایی گفت: سیزدهمین دوره این همایش با عنوان اختصاری آیکوپمس 2018 پنجم تا هفتم آذرماه در تهران با حضور پژوهشگران و سازندگان تجهیزات بندری برگزار می گردد.

تخریب120بنا درسواحل شمال، حضور شرکتهای اروپایی درهمایش توسعه سواحل

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

وی با بیان اینکه اولین دوره این همایش سال 69 برگزار گردید، گفت: اگرچه سن دانش مهندسی سواحل در دنیا کمتر از دو دهه است، اما در ایران در سالهای اخیر توسعه این علم سرعت رشد بالایی داشته و در حال حاضر از سایر کشورهای منطقه جلوتر هستیم. در تلاشیم این دانش را به سایر کشورها نیز عرضه کنیم.

معاون مهندسی و توسعه زیربناهای سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: در دوره قبلی این همایش دوسالانه در سال 2016 هزاروسیصد نفر از 37 کشور حضور داشتند که در این دوره علی رغم تحریم ها، دانشمندان و کارشناسان توسعه سواحل و بنادر از 36 کشور چه در قالب ارائه مقاله و چه در قالب حضور در نشست ها اعلام آمادگی نموده اند.

وی با تاکید بر اینکه در این دوره از همایش آیکوپمس به مقالات کاربردی در صنعت حمل و نقل دریایی اهمیت خاصی داده شده اضافه کرد: برای اولین بار در همایش سیزدهم اپلیکیشن موبایلی همایش تهیه شده و مقالات کنفرانس در این اپلیکیشن ارائه شده است.

الهیار در مورد حامیان دنیای این کنفرانس گفت: انجمن دنیای زیرساختهای دریایی، سازمان دنیای هواشناسی، سازمان بین المللی آب و هوا شناسی دریای خزر، انجمن دنیای چراغ های دریایی، انجمن دنیای هیدروگرافی و چند مجمع دیگر بین المللی از این کنفرانس حمایت خواهند کرد.

همچنین در این همایش استادانی از دانشگاه های انگلیس، سوئد، کانادا، هلند، عمان، ژاپن و ایران به عنوان سخنران اصلی حضور خواهند داشت.

وی درباره کاربردی بودن برگزاری کنفرانس سواحل و بنادر و سازه های دریایی گفت: در طول دوره های گذشته که این همایش برگزار گردیده، توانسته ایم با استفاده از پیشنهادات پژوهشگران و کارشناسان و مقاله های آنها آئین نامه هایی که در مورد نحوه مهندسی بنادر، دستورالعمل ارائه می دهند را تدوین نموده و در سازمان برنامه و بودجه به تصویب برسانیم. در حال حاضر این آئین نامه ها ملاک عمل فعالیت در توسعه سواحل و بنادر هستند.

الهیار با بیان اینکه انجمن دنیای زیرساختهای دریایی (PIANC) با 133 سال قدمت که از حامیان این همایش است، اضافه کرد: این انجمن تنها 25 کشور عضو آن هستند و یکی از انجمن های معتبر در زمینه طراحی آئین نامه های توسعه سواحل دریایی در دنیا به حساب می آید. ایران تنها کشور منطقه خاورمیانه است که در این انجمن عضویت دارد.

به گفته عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی: شرکت های اروپایی تولیدکننده تجهیزات دریایی نیز علی رغم تحریم ها در این همایش حضور دارند.

وی ادامه داد: با پیگیری های سازمان بنادر و دریانوردی در 3 سال اخیر 40 کیلومتر از خط ساحلی استان های شمالی آزادسازی شده و 120 بنا در سواحل شمالی قلع و قمع شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 آبان 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 580

به "تخریب120بنا درسواحل شمال، حضور شرکتهای اروپایی درهمایش توسعه سواحل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخریب120بنا درسواحل شمال، حضور شرکتهای اروپایی درهمایش توسعه سواحل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید