تخصیص 3 هزار میلیارد تومان اعتبار برای توسعه تجدید پذیر ها

به گزارش مجله نماشو، محرابیان گفت: بودجه تعرفه های برق به توسعه تجدید پذیر ها اختصاص خواهد یافت که سهم این بودجه در لایحه 1401 سه برابر شده است.

تخصیص 3 هزار میلیارد تومان اعتبار برای توسعه تجدید پذیر ها

خبرنگاران، وزیر نیرو گفت: تا سال گذشته ماده 12 معطوف به صرفه جویی وزارت نفت بود، اما در بودجه 1401 رقم 3 هزار میلیارد تومان برای توسعه تجدید پذیر ها معین شده، که این رقم بسیار بی سابقه است.

به گفته محرابیان، بودجه تعرفه های برق به توسعه تجدید پذیر ها اختصاص خواهد یافت که سهم این بودجه نیز در لایحه 1401 سه برابر شده است. این ردیف های بودجه متناسب با احداث 10 هزار مگاوات انرژی تجدید پذیر معین شده و تا به امروز 153 درخواست با ظرفیت بیش از 90 هزار مگاوات به این سازمان رسیده است که امروز تفاهم نامه بیش از 35 هزار مگاوات آن منعقد شد.

پیش از این وزیر نیرو در مورد صنعت برق گفته بود، برنامه داریم طی 4ماه بیش از، 30 هزار مگاوات به ظرفیت کشور اضافه کنیم که 10هزار مگاوات آن انرژی تجدید پذیر است و سرمایه گذاران باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

امروز یکشنبه 12 دی برنامه امضای تفاهم نامه ساتبا با بخش خصوصی در مورد نصب پنل های خورشیدی با حضور وزیر نیرو برگزار گردید.

البته تخصیص 3 هزار میلیارد تومان برای توسعه تجدید پذیر ها در حالی مطرح شده که اخیرا محمود کمانی، رئیس ساتبا، اندازه طلب تولیدکنندگان برق تجدیدپذیر را 4 هزار میلیارد تومان اعلام نموده است. به گفته این مقام مسئول آیین نامه پرداخت بدهی ها نیز باید در دولت تصویب و معین تکلیف گردد تا بتوان از محل سوخت صرفه جویی شده مطالبات را تسویه کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 2144

به "تخصیص 3 هزار میلیارد تومان اعتبار برای توسعه تجدید پذیر ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخصیص 3 هزار میلیارد تومان اعتبار برای توسعه تجدید پذیر ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید