ترامپ: چین آرزو می نماید بایدن در انتخابات 2020 پیروز گردد

به گزارش مجله نماشو، رئیس جمهور آمریکا در ادامه اتخاذ مواضع ضد چینی و حملات لفظی علیه نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا ادعا کرد، پکن آرزو می نماید که جو بایدن یا دیگر دموکرات ها در این انتخابات پیروز شوند.

ترامپ: چین آرزو می نماید بایدن در انتخابات 2020 پیروز گردد

با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا چند روز بعد از تشدید جنگ تجاری و تعرفه ای علیه چین، در پیامی توییتری ضمن هدف قرار دادن دوباره این کشور مدعی شده که پکن در آرزوی پیروزی رقبای دموکرات او در انتخابات 2020 ریاست جمهوری آمریکا است.

رئیس جمهور آمریکا آدینه هفته گذشته دستور اجرایی شدن تعرفه های جدید گمرکی علیه کالاها و خدمات وارداتی چین را صادر و جنگ تجاری بین واشنگتن و پکن را تشدید کرد.

او بامداد امروز (دوشنبه) در توییتر نوشت: ما در برابر چین، همانجایی هستیم که می خواهیم باشیم. یادتان باشد که آنها توافق را نقض و برای مذاکره مجدد سعی کردند. ما به وسیله تعرفه ها از چین ده ها میلیارد دلار خواهیم گرفت. خریداران محصولات، خودشان می توانند آنها را در ایالات متحده آمریکا بسازند (که این ایده آل است) یا آنکه از کشورهایی که بر آنها تعرفه نگذاشتیم، خرید نمایند.

رئیس جمهور آمریکا سپس در یک توییت دیگر رقبای دموکرات خود در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را مخاطب قرار داده و صراحتا علیه جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق این کشور موضع گیری نموده است.

او نوشت: چین آرزو می نماید که جو بایدن خوابالو یا هر فرد دیگری (از دموکرات ها) در (انتخابات) 2020 پیروز گردد. آنها عاشق این هستند که از آمریکا کلاهبرداری نمایند.

جو بایدن و رئیس جمهور چین

ترامپ از زمان شروع رسمی کارزار انتخاباتی جو بایدن برای انتخابات 2020، بارها در سخنرانی ها و همچنین اظهارنظرهای توییتری مختلف علیه او موضع گیری نموده است.

رئیس جمهور آمریکا که پیشتر اعلام نموده بود رقابت اصلی در بین حزب دموکرات برای انتخابات 2020 بین بایدن و برنی سندرز است، در روزهای اخیر چند بار گفته که بایدن در اردوگاه دموکرات ها بر رقبای خود پیروز خواهد شد.

ترامپ در حالی مواضع خود علیه دموکرات ها و بایدن را به تنش های تجاری با چین گره زده که او 20 اردیبهشت تعرفه 200 میلیارد دلار از کالاهای وارداتی از چین را به 25 درصد افزایش داد و همچنین گفت تشریفات اداری برای اعمال 25 درصد تعرفه بر 325 میلیارد دلار دیگر از کالاهای چینی را شروع خواهد نمود.

دولت چین در واکنش به این موضوع، ضمن ابراز تأسف عمیق از تصمیم آمریکا گفت که پکن اقدامات تلافی جویانه لازم را اتخاذ خواهد نمود.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 241

به "ترامپ: چین آرزو می نماید بایدن در انتخابات 2020 پیروز گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: چین آرزو می نماید بایدن در انتخابات 2020 پیروز گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید