تغییر در DNA اقتصاد ایران راهگشای جهش فراوری

به گزارش مجله نماشو، مدیر عامل بورس انرژی ایران به تغییر در دی ان ای (DNA) اقتصاد ایران اشاره نمود و گفت: اقتصاد ایران از اتکا بر درآمدهای نفتی در حال فاصله دریافت است و باید بتواند در کوتاه ترین زمان ممکن درآمدهای جدیدی را جایگزین کند.

تغییر در DNA اقتصاد ایران راهگشای جهش فراوری

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران از بورس انرژی،سید علی حسینی مدیر عامل بورس انرژی ایران به نقش بازار سرمایه در تحقق شعار جهش فراوری اشاره و بیان نمود: یکی از مهمترین کارکردهای بازار سرمایه بحث تأمین اقتصادی برای صنایع مختلف است،از این رو در صورت برخورداری صنایع از نقدینگی کافی ، شرکت ها می توانند اقدامات زیادی در راستای جهش فراوری انجام دهند.

تأمین اقتصادی اصلی ترین گلوگاه در فعالیت های فراوریی

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر بعضی از صنایع بدلیل وجود مشکلاتی از حداکثر توان خود برای فراوری استفاده نکردند، اضافه کرد: بحث تأمین اقتصادی به عنوان اصلی ترین گلوگاه در فعالیت های فراوریی محسوب می شود، در صورتی که صنایع مختلف به سهولت قادر به استفاده منابع اقتصادی به وسیله بازار سرمایه باشند می توانند ظرفیت بلااستفاده خود را در فراوری به کار گیرند و از این طریق جهش فراوری در خیلی از صنایع امکان پذیر خواهد شد و بازار سرمایه نقش خود را در تحقق شعار ملی امسال به خوبی انجام خواهد داد.

پایش مستمر نهادهای سیاست گزار و ناظر ، لازمه تحقق شعار سال

مدیر عامل بورس انرژی ایران ضعف در هماهنگی و همکاری را به عنوان مهمترین چالش بالقوه در تحقق شعار امسال و سال های گذشته بیان کرد و گفت: هماهنگی در فعالیت همه دستگاه های ذی ربط و پایش مستمر نهادهای سیاست گزار و ناظر ، لازمه تحقق شعار جهش فراوری است و لازم است فعالیت ها با هماهنگی و انسجام کامل پیگیری شود تا منتج به نتیجه مناسب شود.

وی با اشاره به اینکه گاهی در ایران از ضعف هماهنگی و همکاری رنج می بریم که امیدواریم در حوزه اقتصاد این چالش به حداقل برسد، گفت: بازار سرمایه یک اکوسیستم کامل است که می تواند به وسیله همکاری و هماهنگی مستمر با دستگاه های ذی ربط مانند بانک مرکزی ، سازمان خصوصی سازی، وزارت اقتصاد، وزارت نفت ، وزارت صنایع ، وزارت نیرو وسایر دستگاه ها زمینه تحقق این شعار را فراهم کند.

تغییر در دی ان ای (DNA) اقتصاد ایران

حسینی تأکیدکرد: پیگیری شعارهایی که از سوی رهبر معظم انقلاب معین می شوند نباید محدود به یک سال باشد بلکه باید رونق فراوری و جهش فراوری به صورت پایدار و متوازن در کشور ادامه داشته باشد.

مدیر عامل بورس انرژی ایران به تغییر در دی ان ای (DNA) اقتصاد ایران اشاره نمود و گفت: اقتصاد ایران از اتکا بر درآمدهای نفتی در حال فاصله دریافت است و باید بتواند در کوتاه ترین زمان ممکن درآمدهای جدیدی را جایگزین کند.

وی با بیان اینکه ایران در بعضی از حوزه ها از پتانسیل فراوری و صادرات بسیار بالایی برخوردار است، اضافه کرد: صنایعی مانند صنعت غذایی،سلولزی، شوینده ، معدنی،پالایشی ، پتروشیمی، فلزی و لوازم خانگی، از این ظرفیت برخوردارند و میتوان با بهره وری بیشتر، این بخش ها را جایگزین درآمدهای نفتی کرد و از این طریق با چالش هایی که در اقتصاد کشور با آن روبرو هستیم به سرعت و با موفقیت عبور کنیم.

انتهای پیغام/4129/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 29 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 992

به "تغییر در DNA اقتصاد ایران راهگشای جهش فراوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر در DNA اقتصاد ایران راهگشای جهش فراوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید