کوشش خودروسازان برای آزادسازی قیمت، سکوت معنادار شورای رقابت

به گزارش مجله نماشو، خودروسازان هر روز با برگزاری جلسات مختلف با کمیسیون صنایع مجلس در صدد آزادسازی قیمت خودرو هستند و از آن طرف شورای رقابت سکوت اختیار نموده است.

کوشش خودروسازان برای آزادسازی قیمت، سکوت معنادار شورای رقابت

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، بحث قیمت خودرو و آزادسازی آن در طول یک ماه اخیر وارد فاز جدیدی شده به نحوی که خودروسازان با برگزاری جلساتی با اعضای کمیسیون صنایع و سازمان گسترش و نوسازی صنایع (ایدرو) درصدد تغییر فرایند قیمت گذاری محصولات خود هستند.

نمونه شاخص این موضوع را می توان در نامه رسمی خودروسازان به رئیس کمیسیون صنایع دانست چرا که در این نامه خودروسازان اعلام کردند خودرو های عمومی مردم با درآمدی کم یا متوسط براساس فرمول بهای تمام شده و با درنظرگرفتن سود 5 درصدی با تایید و نظارت وزارت صنعت قیمت گذاری گردد.

در خصوص خودرو های لوکس و مشابه خارجی نیز اعلام کردند قیمت گذاری با پیشنهاد هیئت مدیره شرکت ها و تایید و نظارت وزارت صنعت براساس شرایط عرضه وتقاضای بازار صورت گیرد. البته این موضوعات در حد پیشنهاد بوده و با امضای دو مدیرعامل ایران خودرو و سایپا به کمیسیون صنایع ارسال شده است.

از کمیسیون صنایع نشان از آن دارد که روز گذشته اعضای این کمیسیون در جلسه ای با ایدرو مشغول آنالیز مشخص تکلیف قیمت گذاری خودرو هستند.

یکی از اعضای کمیسوین صنایع در همین ارتباط گفت: جلسات مختلفی در کمیسیون صنایع با حضور بخش خصوصی، مسئولین وزارت صنعت و ایدرو برگزار شده است. اما هنوز به جمع بندی لازم دست پیدا ننموده ایم.

طهماسبی اضافه کرد: برخی از اعضای کمیسیون صنایع مخالف این موضوع بودند و درصدد مشخص و تکلیف طرح ساماندهی بازار خودرو هستند. اما در مجموع باید پیشنهاد خودروسازان و موضوع مشخص تکلیف قیمت خودرو در جلسات مختلف اعضای کمیسیون صنایع آنالیز و در نهایت به جمع بندی لازم دست پیدا کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا کمیسیون صنایع درصدد است شورای رقابت را از فرایند قیمت گذاری خودرو حذف کند گفت: ما در کمسیون صنایع مشغول آنالیز مشخص تکلیف قیمت خودرو هستیم. اگر در نهایت به تصمیم جامعی دست پیدا کنیم این موضوع را در صحن علنی مجلس مطرح خواهیم کرد تا در نهایت در رابطه با آن تصمیم گیری های لازم صورت گیرد.

البته خبرنگار ما در تماس های متعدد با اعضای شورای رقابت درصدد آنالیز موضع رسمی شورای رقابت در خصوص درخواست خودروسازان مبنی بر آزاد سازی قیمت خودرو برآمد، اما متاسفانه هنوز شورا پاسخی نسبت به تماس ها نداشته و به نوعی در شرایط فعلی سکوت اختیار نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 خرداد 1400 بروزرسانی: 29 خرداد 1400 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1727

به "کوشش خودروسازان برای آزادسازی قیمت، سکوت معنادار شورای رقابت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش خودروسازان برای آزادسازی قیمت، سکوت معنادار شورای رقابت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید