توسعه شرکت های دانش بنیان اعضای هیات علمی برنامه اصلی دانشگاه آزاد در 1400 است خبرنگاران

به گزارش مجله نماشو، مدیرکل اداره تجاری سازی و پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد توسعه شرکت های دانش بنیان اعضای هیات علمی را برنامه اصلی این اداره در سال 1400 خاطرنشان کرد.

توسعه شرکت های دانش بنیان اعضای هیات علمی برنامه اصلی دانشگاه آزاد در 1400 است خبرنگاران

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، نشست روسای پارک های علم و فناوری به میزبانی پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر روح الله دهقانی فیروزآبادی سرپرست پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، مهندس محمدجواد صدری مهر مدیرکل اداره تجاری سازی و پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر غلامحسین رحیمی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز در سالن حافظ دانشگاه آزاد اسلامی برگزار گردید.

در این نشست دکتر مهدی کشمیری مدیرکل دفتر برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با قدردانی از میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی در نشست رؤسای پارک های علم و فناوری کشور، گفت: این نشست به منظور انتقال تجربیات، تبادل نظر و تعامل رؤسا در راستای ارتقاء کیفی پارک های علم و فناوری کشور برگزار می گردد.

وی در ادامه گزارشی از توسعه زیرساخت ها، یافته ها و اثربخشی پارک های علم و فناوری و همچنین برنامه های آینده پارک ارائه کرد.

در ادامه این نشست رؤسای پارک های علم و فناوری استان های مختلف کشور به بیان نظرات، دیدگاه ها و پیشنهادات خود پرداختند.

در این نشست مهندس محمدجواد صدری مهر مدیرکل اداره تجاری سازی و پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی ضمن خیر مقدم به روسای پارک های علم و فناوری دانشگاه آزاد تاکید نمود: کوشش می کنیم املاک در اختیار دانشگاه آزاد را به بحث فناوری اختصاص دهیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 40 هزار متربع از فضای دانشگاه آزاد به حوزه علم و فناوری تخصیص داده شد، از آمادگی پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد جهت تعامل با استان ها اطلاع داد.

مهندس صدری مهر ادامه داد: ما بسیاری از مراکز رشد را از پرداخت اجاره بها معاف نموده ایم و اگر در این میان مرکز رشدی بوده که اجاره بهایی پرداخت نموده به واسطه سیاست مدیر مرکز رشد بوده که این موارد اندک نیز برطرف خواهد شد، چراکه سیاست ما در قبال مراکز رشد کاملا حمایتی است. با اینکه پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی بودجه چندانی ندارد، اما حمایت از مراکز رشد جزو سیاست های اصلی ما به حساب می آید.

مدیرکل اداره تجاری سازی و پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به لزوم رعایت قواعد کسب و کار در پارک های علم و فناوری، از یاری 3000 میلیارد ریالی دانشگاه آزاد به شرکت نگین بذر دانش اطلاع داد.

مهندس صدری مهر در انتها سخنان خود توسعه شرکت های هیئت علمی را برنامه اصلی اداره تجاری سازی و پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد در سال 1400 دانست بر تعامل سازمان یافته با این شرکت ها تاکید نمود.

همچنین در این نشست معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یکی از مهمترین رسالت های پارک های علم و فناوری استانی را دارا بودن مراکز رشد فعال در همه شهرستان ها دانست و اضافه کرد: پارک های علم و فناوری در مراکز رشد به عنوان راه انداز و تأمین نماینده نیروی متخصص عمل می نمایند و تهیه برنامه، مدیریت کیفی، فنی و اجرایی را برعهده دارند. مراکز آموزش عالی نیز در مراکز رشد نقش مؤلفه علمی را ایفا می نمایند و مسئولان شهری نیز تأمین نماینده زیرساخت اولیه هستند.

در ادامه این نشست رؤسای پارک های علم و فناوری استان های مختلف کشور به بیان نظرات، دیدگاه ها و پیشنهادات خود پرداختند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1400 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1641

به "توسعه شرکت های دانش بنیان اعضای هیات علمی برنامه اصلی دانشگاه آزاد در 1400 است خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه شرکت های دانش بنیان اعضای هیات علمی برنامه اصلی دانشگاه آزاد در 1400 است خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید