توسعه همکاری های اردبیل و جمهوری آذربایجان در حوزه اقتصاد سلامت

به گزارش مجله نماشو، به گزارش خبرنگاران، قدرت اخوان اکبری عصر جمعه در سرانجام سفر هیئت بهداشتی و درمانی اعزامی به کشور جمهوری آذربایجان طی مصاحبه با خبرنگاران اضافه نمود: در این سفر با عقد تفاهم نامه های دو جانبه گام های بزرگی برای توسعه همکاری ها در حوزه اقتصاد سلامت برداشته شد.

توسعه همکاری های اردبیل و جمهوری آذربایجان در حوزه اقتصاد سلامت

وی با بیان اینکه زیرساخت های مناسبی در حوزه گردشگری سلامت و توریسم درمانی در این استان وجود دارد، توضیح داد: دانشگاه علوم پزشکی اردبیل کوشش می نماید با معرفی و شناساندن ظرفیت های موجود در خصوص موضوعات آبدرمانی، ایجاد دانشکده و رشته آبدرمانی، در آینده نزدیک مسیری روشن برای فعالیت های درآمدزا با جذب توریسم و فراهم آوری گردشگری سلامت ترسیم کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در این خصوص برلزوم ایجاد دهکده سلامت در استان تاکید نمود و توسعه همکاری های مشترک علمی و پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با دانشگاه های کشور آذربایجان را از دیگر اهداف و دستاوردهای این سفر برشمرد.

وی با اشاره به اهداف این سفر یادآور شد: سفر اخیر هئیت اعزامی از دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به کشور جمهوری آذربایجان با هدف آنالیز ظرفیت همکاری های علمی با در نظر دریافت جغرافیای فرهنگی و منطقه ای و زمینه سازی برای مبادلات علمی، پژوهشی، تحقیقاتی و درمانی صورت پذیرفت.

اخوان اکبری توسعه همکاری های علمی و پژوهشی و درمانی طرفین را مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: در این سفر تفاهم نامه هایی بین دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و دانشگاه خزر و دانشگاه طب باکو در زمینه های مختلف از جمله حوزه های علمی و پژوهشی عقد شد.

وی به محورهای منعقده در تفاهم نامه اشاره نمود و ادامه داد: هیئت اعزامی استان در نشست های جداگانه ای با روسای دانشگاه های خزر و رئیس دانشگاه طب باکو موارد همکاری فی مابین را مورد رایزنی قرار داده و تصمیمات لازم در خصوص پذیرش دانشجوی مشترک در مقطع کارشناسی ارشد، اجرای طرح های مشترک تحقیقاتی و انتشار مجله علمی اتخاذ کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بازدید از بیمارستان آموزشی، بخش آناتومی و کلینیک دندانپزشکی دانشگاه طب باکو را از برنامه های هیئت عنوان نمود و متذکر شد: از اهداف دیگر سفر آنالیز وضعیت و ارزیابی زیرساخت های آموزشی و درمانی دانشگاه های این کشور و نحوه همکاری مشترک در حوزه های درمانی فی مابین بود.

وی با اشاره به پیشرفت های علمی و تحقیقاتی بویژه حوزه های پزشکی و درمانی جمهوری اسلامی در دنیا و منطقه اضافه نمود: بستر لازم جهت توسعه همکاری های پزشکی و درمانی در هر دو طرف مهیا است و جای امید است طی این تفاهم نامه ها همکاری های درمانی نیز توسعه یابد.

اخوان اکبری با اشاره به نشست هماهنگی و توجیهی با سفیر ایران در باکو تاکید نمود که در این دیدارها از دانشگاه های طرف تفاهم دعوت به عمل آمد از مراکز آموزشی و درمانی و بخش های علمی و تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بازدید نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 2899

به "توسعه همکاری های اردبیل و جمهوری آذربایجان در حوزه اقتصاد سلامت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه همکاری های اردبیل و جمهوری آذربایجان در حوزه اقتصاد سلامت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید