فراوری نماهنگ جوان پهلوان توسط مرکز موسیقی انقلاب اسلامی

به گزارش مجله نماشو، مرکز موسیقی انقلاب اسلامی (مأوا) همزمان با فرا رسیدن روز فرهنگ پهلوانی و ورزش های زورخانه ای نماهنگ جوان پهلوان را فراوری کرد.

فراوری نماهنگ جوان پهلوان توسط مرکز موسیقی انقلاب اسلامی

به گزار گروه فرهنگی خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مرکز موسیقی مأوا، نماهنگ جوان پهلوان همزمان با فرا رسیدن روز فرهنگ پهلوانی و ورزش های زورخانه ای توسط مرکز موسیقی انقلاب اسلامی فراوری شد. این نماهنگ قرار است طی روز های آینده در یکی از برنامه ها به خانه بر می گردیم رونمایی گردد.

در شرح این نماهنگ آمده است: واژه پهلوانی از قدیم الایام با ورزش زورخانه ای گره خورده است؛ یکی از قدیمی ترین ورزش های ایران که در بین مردم نیز مقبولیت خاصی داشته و ورزشکاران این رشته علاوه بر تقویت قوای جسمانی، به دلیل رفتار و منش خاصی که در بعد انسانی و اخلاقی و جوانمردی داشتند، پهلوان نیز خطاب می شدند. پوریای ولی و غلامرضا تختی دو نماد پهلوانی و جوانمردی در تاریخ ورزش ایران هستند که نام بیشتر گود های زورخانه در کشور نیز به نام آنهاست. مردانی که با تأسی به مولای خود علی (ع) در خارج از ورزش و در کمک به مستمندان و نیازمندان گوی سبقت را از دیگران ربودند و در قلب عام و خاص در طول تاریخ جای گرفتند.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و صنعتی شدن جهانی مدرن، مثل سابق به این ورزش ارزشمند در تاریخ کشور توجه نمی گردد و در ذهن مردم خصوصاً نسل جوان و نوجوان هر روز کمرنگ تر می گردد و بازی با وسایل کامپیوتری و هوشمند را به ورزش و تحرک در گود زورخانه ترجیح می دهند. این در حالی است که متولیان فرهنگی برای زنده نگه داشتن نام و یاد پهلوانان قدیم و خصلت های پهلوانی و جوانمردی کار سختی دارند و شاید کمترین کاری که می توان در این زمینه انجام داد استفاده از تکنولوژی روز و ابزار سمعی و بصری برای شناساندن این فرهنگ باشد.

مرکز ماوا سعی نموده به این موضوع با فراوری یک نماهنگ جذاب به نام جوان پهلوان به شکلی هنری برای بچه ها و نوجوانان بپردازد و این نماهنگ را نیز به شهید نوجوان پهلوان سعید طوقانی تقدیم نموده است.

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

نوجوانی که در سن 7 سالگی بازوبند پهلوانی را صاحب شد و در این رشته خود را مطرح نمود. سعید طوقانی، سال 1348 در تهران به جهان آمد و به لحاظ اینکه پدرش مرحوم حاج اکبرعلی طوقانی از ورزشکاران باستانی بنام تهران بود. در سن چهار یا پنج سالگی به این ورزش علاقه مند شد و به همراه پدر و برادران بزرگترش که آنان نیز از جمله ورزشکاران بودند، در زورخانه حضور پیدا می کرد. علاقه زیاد او به ورزش باعث شد تا در این زمینه رشد بسکمک کند و با ارائه نمایش های زیبا، همگان را متحیر سازد. شش سالگی او مصادف بود با حضور بیش از پیشش در عرصه ورزش باستانی و در سن هفت سالگی در مراسمی با حضور مسئولین رده بالای مملکتی آن موقع در سال 1356 توانست تنها در عرض 3 دقیقه 300 دور به دور خود بچرخد و با اجرای حرکات منحصر بفرد، بازوبند پهلوانی کشور را از آن خود سازد.

با آغاز حرکت مردم به رهبری امام خمینی (ره) علیه ظلم و ستم حکومت طاغوت، سعید نیز همراه بزرگتر های خانواده خود در آن شرکت کرد و با سیل خروشان ملت همراه گشت. نامه ای به امام نوشت و به نشانه اعتراض و به خاطر ظلم ستم های شاه ملعون ٰدست از ورزش باستانی کشید.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به همراه گروهی از ورزشکاران و پهلوانان ورزش باستانی به ملاقات حضرت امام (ره) رفت و در حضور ایشان به اجرای عملیات چرخ باستانی پرداخت. در سال 1358 طی حکمی توسط مرحوم پهلوان مصطفی طوسی رئیس وقت فدراسیون ورزش های باستانی سرپرست نوجوانان باستانی کار کشور شد و با آغاز تجاوز رژیم بعثی عراق به ایران در مهر ماه سال 1359، با وجودی که سن و سال چندانی نداشت، بر رفتن به جبهه اصرار کرد، چرا که نمی توانست بماند و شاهد باشد که برادران بزرگترش علی، محمد و حمید به جبهه بروند و او در خانه باشد. پایان این پهلوان کوچک اندام در سال 1363 و در سن 15 سالگی شربت شیرین شهادت را نوشید.

نماهنگ جوان پهلوان روز آدینه 23 خرداد مصادف در برنامه به خانه برمی گردیم رونمایی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1121

به "فراوری نماهنگ جوان پهلوان توسط مرکز موسیقی انقلاب اسلامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری نماهنگ جوان پهلوان توسط مرکز موسیقی انقلاب اسلامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید