جزایر فرادریایی فرانسه، بهشت مجسم

به گزارش مجله نماشو، کشور فرانسه جزایر معروفی همچون نرماندی و ایل دولاسیته دارد. علاوه بر آن جزایر متعددی نیز به عنوان سرزمین های متعلق به فرانسه در خارج این کشور قرار دارند. برای سفر به این جزایر باید بلیط هواپیما به مقصد قاره های دیگر گرفت. اگر در خصوص این جزایر نمی دانستید پس بهشت مجسم را تصورکنید.

جزایر فرادریایی فرانسه، بهشت مجسم

این جزایر دوردست فرانسه مسکونی و غیر مسکونی هستند. جزایر مسکونی آن جمعیتی بیش از 2 میلیون نفر را اسکان داده اند و شامل 11 قلمرو فرادریایی در کشورهای مختلف دنیا از مکزیک تا هند است: گویان، پلینزی، گوادلوپ، مارتنیک، مایوت، کالدونیا، رئونیون، سن بارتلمی، سن مارتین، سن پیر، والیس و فوتونا. در بین این جزایر شگفت انگیز گوادلوپ، مایوت و سن بارتلمی هر گردشگری را مسحور خود خواهد نمود.

جزیره گوادلوپ

مجمع الجزایر گوادلوپ با پنج جزیره ، از محبوب ترین جزایر فرادریایی فرانسه محسوب می گردد. هوای جزیره آفتابی و گرمسیری است. اینجا تنوع فرهنگ مختلط فرانسوی تجربه سفری متفاوت را برای گردشگران رقم می زند. شما در این جزیره با آتشفشانی فعال لاسوفریر مواجهه می شوید که آخرین بار در سال 1976 فوران کرد و غنای معدنی آن جنبه درمانی یافته است. غواصی در سواحل مرجانی دریای کارائیب بخشی از لذت سفر به گوادلوپ است.

جزیره مایوت

این جزیره در سواحل شرقی افریقا بین موزامبیک و ماداگاسکار قرار گرفته است. به واسطه موقعیت جغرافیایی استثنایی آن دارای طبیعتی خیره کننده، منحصربفرد و رویایی است. مرکز جزیره شهر مامودزو است و مردمان آفریقایی تبار آن به زبان فرانسه آشنا هستند. از قلم نیاندازید که بزرگترین تالاب دنیا در مایوت قرار گرفته است. بعلاوه مایوت درختان بائوباب تناوری دارد که در بخشهای مختلف جزیره دیده می شوند و در ساحل ساکولی، چشم انداز ای زیبا ساخته اند. آب و هوای گرمسیری و بارانی جزیره باعث ایجاد جنگل بنارا شده است که با گونه های گیاهی و جانوری منحصربفرد برای گردشگران مجذوب کننده است. بعلاوه روستای اوانگانی نیز یکی از بزرگترین آبشارهای دنیا را به نام رواکا در خود جای داده است.

جزیره سن بارتلمی

این جزیره که بخشی از مجمع الجزایر گالاپاگوس محسوب می گردد، نخستین بار از طریق کریستف کلمب در سال 1493 کشف شد. تا سال 1651 که فرانسویان نخستین سکونتگاه جزیره را ساختند، خالی از سکنه بود. بعدها جزیره از طریق افراد معروف و سلبریتی ها معروفیت زیادی پیدا کرد و به یکی از جزایر افسانه ای گردشگری بدل شد. اگردر هر جای جزیره ایگواناها را دیدید، تعجب نکنید، حیات وحش یکی از زیباترین دیدنی های سن بارتلمی است. بنابراین غواصی را هم از قلم نیاندازید تا بی نظیرترین دنیای زیر آب را تجربه کنید. غذاهای جزیره معروفیت دنیای دارد پس با خیال راحت و با هر سلیقه ای که دارید از طعم و مزه لذت ببرید.

منبع: تریپ
انتشار: 15 مرداد 1401 بروزرسانی: 15 مرداد 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 5109

به "جزایر فرادریایی فرانسه، بهشت مجسم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزایر فرادریایی فرانسه، بهشت مجسم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید