خبرنگاران تناقض در نتیجه آزمایش کرونا شکایت از آزمایشگاه های همدان را افزایش داد

به گزارش مجله نماشو، همدان- خبرنگاران- مدیر نظارت و اعتبار بخشی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: وجود تناقض در نتیجه آزمایش های مرتبط با ابتلا افراد به ویروس کرونا منجر به نارضایتی و شکایت های مردمی از بعضی آزمایشگاه های استان شده است.

خبرنگاران تناقض در نتیجه آزمایش کرونا شکایت از آزمایشگاه های همدان را افزایش داد

محمد کریمی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران اعلام کرد: بعضی از شهروندان که برای انجام آزمایش کرونا به آزمایشگاهی مراجعه و نتیجه مثبت را دریافت می نمایند دوباره برای آزمایش به محل دیگری مراجعه نموده که نتیجه منفی را می گیرند همچنین برعکس این موضوع نیز صادق است.

وی اضافه نمود: این شرایط سبب افزایش نارضایتی از عملکرد آزمایشگاه های همدان شده که در این راستا مقرر شد چرایی تناقض در نتیجه به دست آمده از آزمایش ها از جمله نوع و نحوه نمونه گیری، وجود مشکل در کیت مورد آنالیز قرار بگیرد.

مدیر نظارت و اعتبار بخشی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان، رعایت نکردن فاصله گذاری فیزیکی و تعرفه ابلاغی از سوی وزارت بهداشت را از دیگر تخلف آزمایشگاه ها که سبب افزایش شکایت ها از این بخش شده، دانست.

کریمی از پلمب یک آزمایشگاه در نهاوند اطلاع داد و گفت: این آزمایشگاه تخلف های متعدد از نظر فنی داشت همچنین به علت نبود مسئول فنی و رعایت نکردن بعضی مسائل بهداشتی، چند نوبت برای برطرف مشکل های موجود به مدیر آن تذکر و اخطارهای لازم داده شده بود.

وی اضافه نمود: این آزمایشگاه همچنین نمونه را از مردم دریافت نموده و در مکان دیگری آزمایش انجام می داد یعنی تنها نقش واسطه داشته و جز دریافت نمونه هیچ کار دیگری انجام نمی داد.

مدیر نظارت و اعتبار بخشی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان اعلام کرد: این در حالی است که نمونه باید در آزمایشگاه دریافت، آنالیز و کارهای لازم بر روی آن صورت گیرد اما اصلاح نشدن این فرایند در یکی از آزمایشگاه های نهاوند و بی توجهی به اخطارها سبب پلمب این واحد شد.

کریمی گفت: بر اساس قانون باید فرایند آزمایش 90 درصد نمونه های دریافتی در آزمایشگاه صورت گیرد و 10 تا 20 درصد در صورت ضرورت و نبود تجهیزات کافی به خارج از آزمایشگاه منتقل و تنها در اختیار آزمایشگاه رفرانس قرار گیرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1400 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1648

به "خبرنگاران تناقض در نتیجه آزمایش کرونا شکایت از آزمایشگاه های همدان را افزایش داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تناقض در نتیجه آزمایش کرونا شکایت از آزمایشگاه های همدان را افزایش داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید