خبرنگاران روسیه از آتش بس فراگیر در لیبی استقبال کرد

به گزارش مجله نماشو، مسکو - خبرنگاران- وزارت امور خارجه روسیه روز شنبه با صدور بیانیه ای از توافق برای برقراری آتش بس فراگیر بین طرف های مناقشه در لیبی استقبال کرد.

خبرنگاران روسیه از آتش بس فراگیر در لیبی استقبال کرد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است: این رویداد را گام مهمی در جهت حل و فصل بحران در لیبی و برقراری گفت وگوهای جامع و پایدار می دانیم که هدف آن وحدت و یکپارچگی این کشور و ایجاد سازمان های دولتی توانمند و بازسازی و احیای زیرساخت های اجتماعی و مالی این کشور است.

هیأت های طرف های درگیر در لیبی (دولت وفاق و ارتش ملی) روز آدینه در مذاکرات ژنو به توافقی برای آتش بس فراگیر دست یافتند.

استفانی ویلیامز معاون نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور لیبی در صفحه فیسبوک خود نوشت: مذاکرات کمیته نظامی مشترک 5+5 در ژنو سوئیس روز آدینه دستآورد تاریخی به همراه داشت و هیأت های طرفین به توافق دائم آتش بس در سراسر لیبی دست یافتند.

ویلیامز اضافه کرد: این توافق یک نقطه تحول مهمی در تحقق صلح وثبات در لیبی خواهد بود.

معاون فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور لیبی همچنین در سخنانی که پس از این توافق صورت گرفت، وطن دوستی دو طرف درگیری در لیبی را ستود و گفت و از آنان خواست که به یکپارچگی لیبی و حاکمیت آن احترام بگذارند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه بیانیه خود از طرف های لیبیایی خواست به توافق های صلح پایبند باشند و اجازه سقوط به سوی جنگ و برادرکشی را ندهند.

پس از سرنگونی معمر قذافی دیکتاتور پیشین لیبی در سال 2011 میلادی، این کشور دچار بحران و جنگ داخلی شده است.

لیبی براثر جنگ داخلی به دو بخش شرقی و غربی تقسیم شده است. در بخش غربی به مرکز طرابلس دولت وفاق ملی قدرت را در دست دارد که از سوی سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته شده است و در بخش شرقی به مرکز طبرق نیروهای ژنرال حفتر قدرت را در دست دارند.

عربستان سعودی، امارات، مصر، روسیه و فرانسه از نیروهای ژنرال حفتر و ترکیه، قطر و بعضی کشورهای اروپایی از دولت وفاق ملی پشتیبانی می نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 3470

به "خبرنگاران روسیه از آتش بس فراگیر در لیبی استقبال کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران روسیه از آتش بس فراگیر در لیبی استقبال کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید