خبرنگاران سرانه فضای سبز شهر زرینه پنج مترمربع است

به گزارش مجله نماشو، سنندج - خبرنگاران - شهردار زرینه از توابع شهرستان دیواندره گفت: 10 هزار متر مربع فضای سبز جدید در این شهر ایجاد شده تا سرانه ان به تناسب جمعیت به پنج مترمربع برسد.

خبرنگاران سرانه فضای سبز شهر زرینه پنج مترمربع است

محمد محمدزاده روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران گفت: همچنین براساس برنامه ریزی اجرا شده 6 هزار متر از خیابان های این شهر نیز با یک میلیارد و 700 میلیون ریال اعتبار و تامین قیر رایگان روکش آسفالت می گردد.

شهردار زرینه به دیگر کارهای عمرانی پیش بینی شده این شهر برای اجرا در امسال اشاره نمود و اضافه نمود: بهسازی معابر شهری، ایجاد فضای سبز از محل اعتبارات ماده 180 با تخصیص چهار میلیارد و 850 میلیون ریال، ساماندهی میدان ورودی شهر و ایجاد پارک با اعتبار 12 میلیارد ریال از جمله این کارها است.

وی با تاکید بر نقش شهرداری در توسعه شهر و اشاره به پتانسیل های مهم زرینه ضمن قدردانی از توجه دولت بخاطر یاری اقتصادی به شهرداری های کم درآمد اضافه نمود: زرینه دارای ظرفیت های مهمی در حوزه گردشگری، ترانزیتی و صنعتی است و شهرداری آمادگی برای هر نوع تسهیلگری در این حوزه ها دارد.

محمدزاده با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور و انجام اقداماتی از سوی شهرداری در این خصوص یادآور شد: جلسات ستاد مدیریت بحران در شهرداری با موضوع اقدامات پیشگیرانه در مقابل کرونا و گندزدایی معابر شهری هر شب از ساعت 22 تا یک بامداد به مدت 20 روز، آموزش پرسنل صندلی سی ان جی جهت گندزدایی این مکان بخصوص نازل ها، جلوگیری از تجمع دستفروشان و ماشین های فروش میوه دوره گرد و تعطیلی چهارشنبه بازار، نصب بنرهای اطلاع رسانی در شهر از جمله اقدامات اجرا شده برای مقابله با ویروس کرونا است.

شهردار زرینه با اشاره به اینکه شهرداری های نوپا مثل زرینه با مسائل فراوانی روبرو هستند، گفت: شهرداری با پشتیبانی شوراها و مدیریت صحیح در پرداخت حقوق کارکنان و کارگران شاغل خود تا به امروز مسئله ای نداشته است.

محمدزاده تاکید نمود: با استقبال از سرمایه گذار بخش خصوصی برای ایجاد کارخانه فراوری شن و ماسه که 50 درصد آن متعلق به شهرداری زرینه است اقدام شد که در آینده نزدیک آغاز بکار می نماید که درآمدزایی خوبی برای شهرداری خواهد داشت.

شهرستان دیواندره دارای دو شهر زرینه و هزارکانیان با جمعیت 80 هزار نفری در 85 کیلومتری شهر سنندج مرکز کردستان قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 3718

به "خبرنگاران سرانه فضای سبز شهر زرینه پنج مترمربع است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سرانه فضای سبز شهر زرینه پنج مترمربع است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید