خبرنگاران شاهرود کمبود نیروی متخصص برای مبارزه با کرونا ندارد

به گزارش مجله نماشو، شاهرود - خبرنگاران - فرماندار شهرستان شاهرود گفت: این شهرستان در مبارزه با ویروس کرونا در حوزه درمان با مسئله ای از نظر نیروی انسانی و امکانات سخت افزاری روبرو نیست.

خبرنگاران شاهرود کمبود نیروی متخصص برای مبارزه با کرونا ندارد

نادر فخری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: وجود دانشگاه های علوم پزشکی و آزاد اسلامی در شاهرود و سه بیمارستان وابسته به این دانشگاه ها سبب شده است تا این شهرستان تا به امروز از نظر تأمین نیروی انسانی ماهر و همچنین فضای کافی برای بستری بیماران با مسئله ای رو به رو نگردد.

وی اضافه نمود: یکی از نقاط قوت شهرستان در مهار بیماری کرونا این است که رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود اپیدمیولوژیست و معاون بهداشتی وی نیز متخصص بیماری های عفونی هست و در زمینه مبارزه با کرونا از تخصص کافی برخوردارند.

فخری به شیوع آنفلوآنزا در سال گذشته هم اشاره نمود و گفت: برغم این که بعضی از هموطنان در نقاط گوناگون کشور به همین خاطر فوت کردند، اما در شهرستان های شاهرود و میامی به خاطر تبحر پزشکان و دیگر نیروهای بهداشتی و همچنین فراهم بودن امکانات ، هیچ گزارشی از مرگ و میر در این منطقه نبود.

فرماندار شاهرود همچنین با بیان اینکه این شهرستان به هیچ عنوان آمادگی پذیرش مسافران نوروزی را نخواهد داشت، توضیح داد: هم اکنون در ورودی های شهر شاهرود مسافران از طریق تب سنج غربالگری می شوند و از ورود افراد مشکوک و یا بیمار جلوگیری می گردد.

وی از تعطیلی همه اقامتگاه های بوم گردی این شهرستان اطلاع داد و اضافه نمود: تمامی قهوه خانه ها و قلیان سراها نیز تا اطلاع بعدی تعطیل شدند.

معاون استاندار سمنان با تأکید بر لزوم جلوگیری از تجمعات و افزایش شیوع بیماری، یادآور شد: همراهی و همکاری مردم فهیم و با درک شهرستان شاهرود جای قدردانی دارد چون به صورت خودجوش نسبت به تعطیلی مراکز تجمع و نیز لغو مراسم ترحیم اقدام کردند.

تا ظهر روز آدینه بیش از 464 مورد مراجعه سر پایی با علائم عفونت های حاد تنفسی به اورژانس بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود انجام شد که 251 نفر از آنان بستری شدند.

همچنین پنج تن از مبتلایان به کرونا در این شهرستان فوت کردند.

دانشگاه علوم پزشکی شاهرود شهرستان های شاهرود و میامی با 280 هزار نفر جمعیت را زیرپوشش دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 3906

به "خبرنگاران شاهرود کمبود نیروی متخصص برای مبارزه با کرونا ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شاهرود کمبود نیروی متخصص برای مبارزه با کرونا ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید