خبرنگاران قطارهای نوروزی اصفهان با نصف ظرفیت فعالیت می نمایند

به گزارش مجله نماشو، اصفهان- خبرنگاران- مدیرکل راه آهن استان اصفهان از فعالیت و خدمات دهی قطارهای مسافربری نوروزی استان با نیمی از ظرفیت با رعایت پروتکل های بهداشتی اطلاع داد.

خبرنگاران قطارهای نوروزی اصفهان با نصف ظرفیت فعالیت می نمایند

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

سیدرضا سادات حسینی روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: قبل از شیوع ویروس کرونا روزانه هشت رام قطار در جهت اصفهان به بندرعباس، تهران، مشهد و سیستان و بلوچستان فعالیت داشت که اکنون حجم مسافرت های ریلی از مبدا و مقصد اصفهان کاهش یافته و روزانه 2 قطار از اصفهان به مشهد و یک قطار بصورت یک روز در میان به بندرعباس حرکت می نماید.

وی با بیان اینکه به دلیل شیوع کرونا تا به امروز بخشی از ظرفیت های مسافری ریلی اصفهان خالی مانده است، اضافه نمود: در ایام نوروز قطارها از مبدا و مقصد اصفهان با نیمی از ظرفیت فعالیت می نمایند و افزایش قیمت بلیط هم نداریم.

مدیرکل راه آهن استان اصفهان، حفظ سلامتی مسافران و رعایت پروتکل های بهداشتی را دلیل فعال نبودن نیمی از ظرفیت های مسافری قطارها در نوروز برشمرد.

وی اضافه نمود: شمار مسافران ورودی و خروجی به اصفهان در مقایسه با مدت زمان مشابه سال های گذشته کاهش داشته و هر قطار با ظرفیت 150 تا 200 نفر فعالیت می نماید.

سادات حسینی با بیان اینکه ایستگاه های راه آهن، سالن های مسافری و کوپه قطارها روزانه ضدعفونی می گردد اضافه نمود: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، هر روز ایستگاه های راه آهن اصفهان به طور کامل با محلول الکل، ضدعفونی می گردد.

وی پیش از این در مورد جابه جایی مسافر به وسیله قطار در استان گفته بود که نوروز سال 98 بیش از 91 هزار نفر از مبدا و مقصد اصفهان با قطار جابه جا شدند که ضریب اشغال ظرفیت قطار این استان در نوروز نزدیک به 100 درصد بوده است.

بر اساس اعلام شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران بلیت های نوروزی 1400 با نرخ مصوب امسال فروش می رود و با هر نوع گران فروشی برخورد خواهد شد.

راه آهن اصفهان از سال 1347 راه اندازی شد و رتبه اول در میزان جابه جایی بار را در کشور دارد و بخش زیادی از مواد اولیه شرکت های عظیم استان اصفهان از جمله ذوب آهن و فولاد به وسیله شبکه ریلی تامین می گردد.

راه آهن اصفهان دارای 681 کیلومتر و 677 متر خط اصلی، 188 کیلومتر خط مانوری و 66 کیلومتر خط صنعتی و تجاری ریلی است.

مراکز اقامتی و گردشگری زیر مچموعه اداره میراث فرهنگی اصفهان در تعطیلات نوروزی هیجده هزار مسافر رزرو کردند.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 3126

به "خبرنگاران قطارهای نوروزی اصفهان با نصف ظرفیت فعالیت می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران قطارهای نوروزی اصفهان با نصف ظرفیت فعالیت می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید