خبرنگاران وال استریت ژورنال: فروش نفت آمریکا به چین افزایش یافته است

به گزارش مجله نماشو، تهران - خبرنگاران- روزنامه وال استریت ژورنال دوشنبه گزارش داد که صادرات نفت آمریکا به چین افزایش یافته و این موضوع باعث شده تا صادرکنندگان عظیم خاورمیانه به دنبال بازارهای دیگری باشند.

خبرنگاران وال استریت ژورنال: فروش نفت آمریکا به چین افزایش یافته است

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، وال استریت ژورنال براساس داده های شرکت ردیابی محموله (Vortexa) مستقر در لندن گزارش داد که فروش نفت خام آمریکا به چین از 0.4 درصد در ماه ژانویه (بهمن) به 7درصد در اوایل ماه سپتامبر (مهر) امسال افزایش یافته است.

براساس این گزارش، فروش نفت خام عربستان بزرگترین تامین کننده سنتی نفت چین در همین مدت از 19 درصد به 15 درصد کاهش یافته است.

به نوشته وال استریت ژورنال، عربستان سعودی اخیراً قیمت نفت خام خود را برای خریداران آسیایی کاهش داده در حالی که صادرات سایر فراوری کنندگان خاورمیانه نیز تحت تأثیر قرار گرفته است.

براساس توافق اولیه تجاری میان پکن و واشنگتن که در ژانویه (بهمن) امسال به امضاء رسید، چین توافق کرد که در 2 سال آینده خرید محصولات انرژی از آمریکا را تا 52 میلیارد دلار افزایش دهد.

براساس این توافق که در کاخ سفید میان دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا و لیو هه معاون نخست وزیر چین امضاء شد، محصولات انرژی ایالات متحده بخشی از 200 میلیارد دلار کالای آمریکایی خواهد بود که چین تا سال 2021 وارد خواهد نمود.

در این توافقنامه محصولات انرژی آمریکا که چین خریداری خواهد نمود شامل نفت خام، گاز مایع، نفت تصفیه شده و زغال سنگ است.

چین بزرگترین خریدار نفت در دنیا و ایالات متحده بزرگترین فراوری کننده کالا است.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 آبان 1399 بروزرسانی: 21 آبان 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1314

به "خبرنگاران وال استریت ژورنال: فروش نفت آمریکا به چین افزایش یافته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران وال استریت ژورنال: فروش نفت آمریکا به چین افزایش یافته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید