خبرنگاران ورود سامانه سرد و بارشی به گلستان و چند خبر کوتاه

به گزارش مجله نماشو، گرگان - خبرنگاران - سبزشدن گندم در 250 هزار هکتار از اراضی، ورود سامانه سرد و بارشی به استان، امدادرسانی هلال احمر به 632 حادثه دیده و دعوت شش والیبالیست به تیم ملی ساحلی از جمله اخبار کوتاه روز شنبه گلستان است.

خبرنگاران ورود سامانه سرد و بارشی به گلستان و چند خبر کوتاه

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: سطح سبز گندم کشت شده در اراضی آبی و دیم این استان تا به امروز به 250 هزار هکتار رسید.

محمدرضا عباسی گفت: سال جاری در 380 هزار هکتار از زمین های زراعی گلستان گندم کشت شد.

به گفته وی به دلیل خشکسالی نزدیک به 100 هزار هکتار از زمین های زیر کشت گندم گلستان دچار مشکل رویش بوده و در انتظار باران هستند.

**

نوربخش داداشی مدیرکل هواشناسی گلستان به نفوذ سامانه سرد و بارشی از اواخر هفته جاری به استان اشاره نمود و گفت: ورود این سامانه به رغم کاهش محسوس دما در روزهای پنجشنبه و آدینه، برای تامین آب مورد احتیاج زراعت گندم و کلزا موثر است.

**

رییس کمیته امداد منطقه یک گنبدکاووس گفت: 312 کودک از مجموع هزار و 689 کودک و نوجوان یتیم زیر پوشش این نهاد حامی اقتصادی ندارند.

محمد باقرپور گفت: جهت جذب حامی برای ایتام زیرپوشش کمیته امداد حضرت امام (ره)، طرح هر کارمند یک حامی که بخشنامه اجرایی آن نیز شهریور ماه سال جاری ازسوی معاون اول رییس جمهوری به دستگاه های اجرایی ابلاغ شد، درحال اجرا است.

وی شرح داد که در این طرح ملی، هر کارمند شاغل در دستگاه های دولتی یا بخش خصوصی می تواند با پرداخت ماهانه حداقل 100 هزار ریال، حمایت اقتصادی خود را از ایتام زیر پوشش کمیته امداد اعلام کند.

باقرپور استقبال کارمندان دستگاه های دولتی گنبدکاووس از این طرح را خوب اما ناکافی است.

**

سرپرست معاونت امداد و نجات هلال احمر گلستان گفت: در یک ماه گذشته امدادگران این جمعیت در 127 حادثه ، 632 حادثه دیده را نجات دادند.

حسن ملک شاهکویی گفت: خدمات امداد و نجات به افراد حادثه دیده در برف و کولاک، حوادث جاده ای، خدمات حضوری، شهری، حوادث صنعتی- کارگاهی، کوهستان و آتش سوزی جنگل و مرتع ارائه شد.

**

حمیدی فرماندار گرگان گفت: با توجه به اینکه گرگان در شرایط زرد شیوع کرونا قرار گرفته است، پلاک های بومی ساکن این شهرستان برای ورود به شهرهای زرد احتیاج به مجوز تردد ندارند.

**

صعود تیم پاس گرگان به مرحله پلی آف لیگ دسته اول والیبال مردان کشور قطی شد.

این تیم در همه 12 مسابقه خود در مرحله اول این رقابت ها به پیروزی رسید.

**

عبدالحامد میرزاعلی، بهمن سالمی، آرش وکیلی، رحمان رئوفی، وحیدنیکوفر و ابراهیم امانپور از گلستان به اردوی آماده سازی تیم ملی والیبال ساحلی ایران دعوت شدند.

پرویز فرخی و ابراهیم سن سبیلی از گلستان مربیان تیم ملی هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 3299

به "خبرنگاران ورود سامانه سرد و بارشی به گلستان و چند خبر کوتاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ورود سامانه سرد و بارشی به گلستان و چند خبر کوتاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید