خبرنگاران پنج پروژه عمرانی در ابرکوه بهره برداری شد

به گزارش مجله نماشو، یزد - خبرنگاران - پنج پروژه عمرانی عصر چهارشنبه در آیینی با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد ، امام جمعه بخش بهمن ، فرماندار ابرکوه و جمعی از مدیران استان و این شهرستان افتتاح شد .

خبرنگاران پنج پروژه عمرانی در ابرکوه بهره برداری شد

به گزارش خبرنگاران ، برای این طرح ها و پروژه های عمرانی که در زمینه های آموزشی ، دامپروری ، برق رسانی و گردشگری است در مجموع بیش از 580 میلیارد ریال بودجه دولتی، خیری و سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرا شده است.

پروژه روشنایی محور روستای شمس آباد به ابرکوه به طول پنج کیلومتر با هزینه ای افزون بر13 میلیارد و 500 میلیون ریال و برق رسانی به مجتمع دامداری دولت آباد اردی شهر مهردشت بخش بهمن با 4.5 میلیارد ریال و همچنین افتتاح خانه بومگردی در روستای شمس آباد ابرکوه نیز با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال که مربوط به دوران قاجار است تملک، بازسازی و تجهیز و افتتاح شد.

در ادامه سفر معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد به ابرکوه همچنین عملیات ساخت 2 واحد بزرگ دام در روستای اسدآباد اسفند آباد ابرکوه آغاز شد .

این واحدها شامل ساخت واحد پرورش گاو شیری هزار راسی و پرورش گوسفند پنج هزار راسی در زمینی به مساحت 20 هکتار توسط بخش خصوصی در سه فاز به صورت نوین دامداری با اعتبار بیش از 500 میلیارد ریال است که پس از بهره برداری روزانه 30 تن شیر و همچنین سالانه 80 تن گوشت قرمز به ظرفیت تولید شیر و گوشت شهرستان ابرکوه اضافه کرده شده و زمینه اشتغال 45 نفر نیز در این طرح به طور مستقیم فراهم می شود.

همچنین عملیات ساخت 2 واحد آموزشی 6 و 12 کلاسه در محله اردی شهر مهردشت از دیگر پروژه هایی بودکه کلنگ ساخت آن توسط معاون عمرانی استاندار یزد به زمین زده شد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل نوسازی مدارس استان یزد در حاشیه ساخت این واحدها به خبرنگار خبرنگاران گفت: واحد آموزشی 12 کلاسه در زمینی به مساحت چهار هزار و 500 مربع و با زیربنای 2هزار و 500 مترمربع با اعتباری بیش از 50 میلیارد ریال ساخته می شود که 30 درصد آن توسط سید علی موسوی از خیران مدرسه ساز تامین می شود.

علی رضاییان همچنین اضافه کرد: مدرسه 6 کلاسه نیز در زمینی به مساحت 2 هزار و 500 مترمربع و با زیربنای یک هزار و 650 مترمربع و با 15میلیارد ریال هزینه ساخته می شود که کل هزینه ساخت این پروژه آموزشی توسط جواد نوشادی از خیران مدرسه ساز تامین شده است .

بازدید از ساخت محور بخش بهمن ابرکوه به صفاشهر فارس، نشست با اعضای شورای شهر ابرکوه از دیگر برنامه سفر معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد به ابرکوه بود.

مرکز شهرستان 55 هزار نفری ابرکوه در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 3482

به "خبرنگاران پنج پروژه عمرانی در ابرکوه بهره برداری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پنج پروژه عمرانی در ابرکوه بهره برداری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید