خبرنگاران پژوهش های کاربردی درباره کرونا ضروری است

به گزارش مجله نماشو، اردبیل - خبرنگاران - استاندار اردبیل گفت: انجام طرح های پژوهشی بصورت کاربردی و قابل استفاده درباره بیماری کرونا در این استان ضروری است.

خبرنگاران پژوهش های کاربردی درباره کرونا ضروری است

به گزارش خبرنگاران ، اکبر بهنامجو روز شنبه در جلسه بررسی طرح های پژوهشی ویژه ویروس کرونا در استان با قدردانی از اقدامات انجام گرفته در این زمینه گفت: ضروری است پژوهشگران طرح های مرتبط با بیماری کرونا برای دریافت اطلاعات با مدیران و معاونان حوزه بهداشت و درمان استان در ارتباط باشند.

وی با تاکید بر لزوم کوتاه شدن زمان اجرای این طرح ها افزود: با توجه به نیاز استان و کشور این طرح ها باید کاربردی شده و یافته های به دست آمده از آنها برای مقابله با ویروس کرونا بکارگیری شود.

استاندار اردبیل همچنین خواستار افزایش ورود دانش آموختگان و متخصصان امر به پژوهش پیرامون این ویروس شد و گفت: در انجام پژوهش های کاربردی استفاده از نظرات صاحبان فن و اطلاعات روز ضروری است.

یعثوب نژادمحمد ، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اردبیل هم در این جلسه ضمن تقدیر از دفتر برنامه ریزی استانداری در جمع بندی وآماده سازی طرح های پژوهشی مربوط به ویروس کرونا در زمان کوتاه گفت: اکنون در مرحله اجرای این طرح ها دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان باید اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی افزود: براساس برنامه ریزی هشت طرح پژوهشی ویژه ویروس کرونا در استان اردبیل تهیه و اجرا می شود.

مدیرکل دفتربرنامه ریزی ،نوسازی و تحول اداری استانداری اردبیل هم از در حال اجرا بودن طرح های مصوب سال گذشته و نیز آماده شدن طرح های پیشنهادی سال جاری خبر داد.

سیدمهدی جوادی افزود: همچنین مراحل فراخوان ،دریافت پروپوزال ها ،داوری و تایید طرح های ویژه پیرامون ویروس کرونا در استان از سوی دفتر برنامه ریزی استانداری اجرا شده است.

وی گفت: در این راستا پروپوزال های هشت طرح ویروس کرونا در قالب موضوعات مختلف علمی-پژوهشی شاملبررسی میزان درک خطر از هشدارهای بهداشتی در مورد بیماری کووید-19 در بین جمعیت استان اردبیل،بررسی پروفایل روان آشفتگی ناشی از ویروس کرونا در بین شهروندان ،تحلیل علمی و کاربردی شیوع ویروس کرونا در ایران و راه های مدیریت این بحران ، مدل سازی شیوع ویروس کرونا و پیش بینی تعداد مبتلایان و تلفات به تفکیک استانی در ایران،اپلیکیشن غربالگری اختلالات روانی کرونا، شناسایی نیازهای روان شناختی خانواده ها در طول شیوع ویروس کرونا و چند طرح دیگر همراه با ارائه راهکارهای عملی و کاربردی برای مقابله با این ویروس آماده اجراست و در صورت تامین اعتبارات این طرح ها در آینده نزدیک می توانند وارد مراحل اجرایی شوند.

در ادامه این جلسه تعدادی از پیشنهاد دهندگان این طرح ها و نیز روسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان پیرامون موضوعات طرح ها و چگونگی اجرای آنها دیدگاه های خود را مطرح کردند.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 مهر 1399 بروزرسانی: 27 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1266

به "خبرنگاران پژوهش های کاربردی درباره کرونا ضروری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پژوهش های کاربردی درباره کرونا ضروری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید