خبرنگاران کمیته سازماندهی المپیک توکیو اخبار واکسن کرونا را تسکین بخش خواند

به گزارش مجله نماشو، تهران- خبرنگاران- سازمان دهندگان المپیک توکیو اخبار موفقیت آمیز بودن واکسن کرونای آزمایشی شرکت آمریکایی را مایه آرامش خوانده و در عین حال اعلام کردند که برنامه های آنان در مورد امنیت بهداشتی بازی ها همچنان به قوت خود باقی است.

خبرنگاران کمیته سازماندهی المپیک توکیو اخبار واکسن کرونا را تسکین بخش خواند

به گزارش خبرنگاران، مقامات المپیک توکیو به طور مداوم گفته اند که واکسن کرونا پیش شرطی برای برگزاری بازی ها نیست؛ تورنمنتی که به دلیل پاندمی کرونا با یک سال تاخیر در جولای 2021 شروع خواهد شد.

با این حال، آنان تصدیق کردند که وجود یک واکسن پیروز وظیفه آنان را به طور چشمگیر تسهیل خواهد نمود و در ادامه از تاثیر 90درصدی واکسن آزمایشی که به تازگی خبر آن منتشر شده است، استقبال کردند.

هیدماسا ناکامورا مدیر برگزاری المپیک 2020 توکیو در این خصوص گفت: کمیته سازماندهی از جامعه مجزا نیست و من خبر مربوط به واکسن را شنیده ام؛ احساس کمیته سازماندهی با آنچه شما احتمالا حس نموده اید، مشابه است؛ مثبت و تسلای خاطر.

ناکامورا در ادامه اضافه کرد: اما کاری که ما در حال حاضر انجام می دهیم، فکر کردن به واکسن نیست زیرا هنوز واکسنی در اختیار نداریم و در عوض به آزمایش، فاصله گذاری اجتماعی و همچنین مشارکت و همکاری با ورزشکاران و سایر افراد دخیل تمرکز داریم. فکر می کنم این چیزی است که برای برگزاری امن بازی ها به آن احتیاج داریم.

بدنبال اعلام شرکت داروسازی فایزر آمریکا مبنی بر پیروزیت 90درصدی آزمایش واکسن روی بیش از 40 هزار داوطلب، بازارهای جهانی را زیر و رو کرد؛ خبری که در جهت کشف واکسن کرونا نقطه عطف حیاتی محسوب می گردد.

توکیو روز یکشنبه هفته جاری از نخستین رویداد ورزشی بین المللی خود از زمان شروع پاندمی میزبانی کرد؛ رقابت های چهارجانبه ژیمناستیک که سازمان دهندگان را وادرا به تمجید کرد، شاهدی بود بر امکانپذیر بودن برگزاری المپیک باوجود کرونا.

درحالی که این رویداد با حضور حدود 30 ورزشکار و 2 هزار تماشاگر که با رعایت فاصله اجتماعی شاهد بازی ها بودند، برگزار گردید، ناکامورا معتقد است که این تورنمنت کوچک مدرکی دال بر امکان پذیری برگزاری المپیک و پارالمپیک است.

شرکت کنندگان در این رویداد باید قبل از ورود به ژاپن خود را قرنطینه نموده و نتیجه تست کرونای آنها 72 ساعت پیش از ورود به توکیو منفی می بود؛ همچنین تست کرونا هر روز در برنامه سازمان دهندگان بود.

طرفداران حاضر نیز با ماسک های بهداشتی، ضدعفونی کردن دست ها و آنالیز دمای بدن حضور پیدا نموده و علاوه بر این، مجاز به فریاد زدن و تشویق های بلند نبودند.

توماس باخ رییس کمیته بین المللی المپیک که قرار است هفته آینده برای نخستین بار پس از به تعویق افتادن بازی ها، به توکیو سفر کند، گفت که این رویداد نمونه ای بود برای اثبات اینکه ورزش ها را می توان در کمال امنیت و تحت محدودیت های جاری بهداشتی برگزار کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 آذر 1399 بروزرسانی: 23 آذر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1381

به "خبرنگاران کمیته سازماندهی المپیک توکیو اخبار واکسن کرونا را تسکین بخش خواند" امتیاز دهید

1 کاربر به "خبرنگاران کمیته سازماندهی المپیک توکیو اخبار واکسن کرونا را تسکین بخش خواند" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کمیته سازماندهی المپیک توکیو اخبار واکسن کرونا را تسکین بخش خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید