خبرنگاران 9 هواپیمای حامل صلح بانان روسی راهی قره باغ شد

به گزارش مجله نماشو، مسکو - خبرنگاران - وزارت دفاع روسیه اظهار داشت که 9 فروند هواپیمای ایلوشین-76 حامل صلحبانان روسی از روسیه راهی منطقه قره باغ شد.

خبرنگاران 9 هواپیمای حامل صلح بانان روسی راهی قره باغ شد

جهت دریافت خدمات طراحی داخلی ویلای مدرن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگاران، وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام نمود: 9 فروند هواپیمای حامل یکهزار و 960 صلحبان روسی از فرودگاه واستوچنی منطقه اولیانوفسک روسیه به مقصد منطقه قره باغ پرواز کردند.

هواپیماها حامل واحدهای صلحبانی، 90 دستگاه نفربر زرهی، 380 دستگاه خودروها و تجهیزات دیگر بودند که در ابتدا چهار فروند و سپس پنج فروند به مقصد منطقه مناقشه قره باغ پرواز کردند.

پیشتر اعلام شده بود که استقرار واحدهای صلحبان روسی در قره باغ از ساعت شش بامداد امروز (سه شنبه) در قره باغ شروع خواهد شد.

وزارت دفاع روسیه نیز در بیانیه ای اعلام نموده بود که صلحبانان این کشور به منظور تحقق آتش بس براساس توافقنامه امضا شده بین مسکو، ایروان و باکو در امتداد خطوط حائل در منطقه قره باغ مستقر می شوند.

در بیانیه گفته شد که مقرهای دیده بانی روسیه در امتداد خطوط حائل در منطقه قره باغ و تا امتداد دالان لاچین (متصل کننده قره باغ به ارمنستان) مستقر می شوند.

وزارت دفاع روسیه در ادامه بیانیه خود اظهار داشت که برای مدیریت عملیات صلحبانی در قره باغ، در نزدیکی شهر استپاناکرت (خانکندی مرکز قره باغ)، مقر فرماندهی نیروهای حافظ صلح روسیه مستقر خواهد شد.

الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان، نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان و ولادیمیرپوتین رییس جمهوری روسیه بامداد امروز (سه شنبه) بیانیه ای را مبنی بر اعلام آتش بس کامل و برطرف تمام خصومت ها در منطقه درگیری قره باغ از ابتدای بامداد 10 نوامبر (امروز سه شنبه) به وقت مسکو امضا کردند.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 3465

به "خبرنگاران 9 هواپیمای حامل صلح بانان روسی راهی قره باغ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 9 هواپیمای حامل صلح بانان روسی راهی قره باغ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید