رایزنی تازه پوتین درباره شرایط قره باغ

به گزارش مجله نماشو، منابع خبری چهارشنبه شب به وقت تهران از تبادل نظر های تازه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و نیکل پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در خصوص مناقشه قره باغ کوهستانی و روابط روسیه و ارمنستان گزارش دادند.

رایزنی تازه پوتین درباره شرایط قره باغ

جهت دریافت خدمات طراحی ساخت ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش فارس، به نوشته وبگاه رادیو اروپای آزاد در بیانیه کرملین آمده است که پوتین و پاشینیان جنبه های اجرای عملی توافقنامه روسیه که جنگ را در قره باغ کوهستانی را در 10 نوامبر (چهارشنبه 19 آبان) متوقف کرد، آنالیز کردند. در این تماس تلفنی، پوتین و پاشینیان در خصوص لزوم آزادی سریع همه زندانیان باقی مانده توافق کردند. ارمنستان مدعی است که دستکم 100 نظامی و غیرنظامی این کشور در اسارت جمهوری آذربایجان هستند.

در بیانیه کرملین آمده است که پوتین و پاشینیان همچنین بعضی موضوعات در زمینه همکاری روسیه و ارمنستان را مورد بحث قرار دادند. این در حالی است که سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با همتای ارمنی خود، آرا عیوضیان روز چهارشنبه تلفنی مصاحبه کرد.

جمهوری های آذربایجان و ارمنستان بیش از یک ماه در منطقه قره باغ کوهستانی وارد یک درگیری نظامی شدند. این دو کشور همسایه طی این مدت سه بار بر سر توقف درگیری ها و آتش بس بشردوستانه توافق کردند که دو بار با میانجی گری مسکو بود و بار سوم با میانجی گری واشنگتن حاصل شد، اما هر بار این توافق نقض و درگیری از سر گرفته شده است. پایان با وساطت مجدد مسکو، ایروان و باکو با درگیری سرانجام داده و تواقنامه ای امضا کردند. این دو کشور بعضی مواقع همدیگر را به نقض آتش بس متهم می نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 26 اسفند 1399 بروزرسانی: 26 اسفند 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1565

به "رایزنی تازه پوتین درباره شرایط قره باغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی تازه پوتین درباره شرایط قره باغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید