عراقچی طرح ابتکاری ایران برای قره باغ را به علی اف ارائه کرد

به گزارش مجله نماشو، خبرنگاران : معاون امور سیاسی وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران از ارایه طرح ابتکاری پیشنهادی ایران برای حل مسالمت آمیز مناقشه قره باغ به رییس جمهوری آذربایجان اطلاع داد.

عراقچی طرح ابتکاری ایران برای قره باغ را به علی اف ارائه کرد

جهت دریافت خدمات طراحی خانه ویلایی مدرن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا: سید عباس عراقچی معاون امور سیاسی وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه شب در پیامی توییتری نوشت: طرح ابتکاری منطقه ای ایران برای یاری به انتها دادن به مناقشه قره باغ کوهستانی را در نشست طولانی مثبت و سازنده به الهام علی اف رییس جمهور جمهوری آذربایجان ارایه دادم.

عراقچی روز چهارشنبه پس از ورود به باکو با خلف خلف اف معاون وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان ملاقات و گفت وگو کرد و سپس مذاکرات فرستاده ویژه رییس جمهوری کشورمان و هیات همراه با حضور جیحون بایرام اف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان ادامه یافت.

معاون امور سیاسی وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در پی این مذاکرات با شاهین مصطفی اف معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان ملاقات و گفت وگو کرد.

ملاقات با حکمت حاجی اف دستیار رییس جمهوری آذربایجان از جمله برنامه این سفر یک روزه فرستاده ویژه جمهوری اسلامی ایران به باکو می باشد.

عراقچی قرار است در قالب سفر منطقه ای ارایه طرح ابتکاری پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران درباره حل مسالمت آمیز مناقشه قره باغ از ارمنستان، ترکیه و مسکو نیز ملاقات کند.

روز یکشنبه ششم مهرماه جاری درگیری میان نظامیان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مرزهای مشترک دو کشور از سر گرفته شد و دو طرف همدیگر را شروع گر حمله عنوان کردند.

پس از درگیری های نظامی چند روزه ماه جولای (اواسط تیرماه) بین نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان که منجر به تلفات جانی از هر دو طرف شد، جنگ لفظی و بعضی تحرکات دیپلماتیک به تنش در منطقه قفقاز دامن زد و بروز برخورد نظامی میان این دو کشور را قابل پیشبینی نموده بود. دو کشور چندین دهه برسر مالکیت منطقه قرهباغ با یکدیگر اختلاف دارند.

در سال 1994 میلادی، به دنبال درگیری های چهارساله نظامی دو کشور، بعضی دولت های اروپایی و منطقه برای انتها دادن به منازعات ارضی میان باکو و ایروان وارد عمل شدند و انتها با میانجیگری گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا، آتش بس میان طرفین مناقشه برقرار شد، اما کوشش های بین المللی برای حل مسالمت آمیز این مناقشه تا به امروز نتیجه ای نداشته است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 3499

به "عراقچی طرح ابتکاری ایران برای قره باغ را به علی اف ارائه کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراقچی طرح ابتکاری ایران برای قره باغ را به علی اف ارائه کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید