گفتگوی وزرای خارجه روسیه و جمهوری آذربایجان درباره اوضاع قره باغ

به گزارش مجله نماشو، وزرای امور خارجه روسیه و جمهوری آذربایجان به‌صورت تلفنی در مورد آخرین تحولات مرتبط با فرایند اجرای توافق صلح در منطقه قره‌باغ مصاحبه کردند.

گفتگوی وزرای خارجه روسیه و جمهوری آذربایجان درباره اوضاع قره باغ

جهت دریافت خدمات ساخت ویلای کوچک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرنگاران به نقل از ریانووستی، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه و جیحون بایرام‌اف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان روز شنبه در تماسی تلفنی درباره فرایند اجرای توافق صلح در منطقه قره‌باغ بحث و گفتگو کردند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وزارت امور خارجه روسیه طی بیانیه‌ای درباره گفتگوی تلفنی لاوروف و بایرام‌اف اظهار داشت: دو طرف در مورد موضوعات بین‌المللی و دوجانبه، فعالیت‌های صلح‌بانان روس در قره‌باغ و اجرای عملی بیانیه سه‌جانبه سرران جمهوری آذربایجان، ارمنستان و روسیه درباره حل‌وفصل مناقشه ناگورنو-قره‌باغ گفتگو کردند.

روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان روز دهم نوامبر (20 آبان) با صدور بیانیه‌ای مشترک در مسکو اظهار داشتند که باکو و ایروان برای برقراری آتش‌بس کامل در منطقه ناگورنو-قره‌باغ به توافق رسیده‌اند و به‌منظور تضمین اجرای این توافق، صلح‌بانان روس در این منطقه مورد مناقشه مستقر خواهند شد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 3427

به "گفتگوی وزرای خارجه روسیه و جمهوری آذربایجان درباره اوضاع قره باغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفتگوی وزرای خارجه روسیه و جمهوری آذربایجان درباره اوضاع قره باغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید