خودرو های کف پارکینگ به 15 هزار دستگاه خواهد رسید ، به زودی تعهد معوقی به مشتریان نخواهیم داشت

به گزارش مجله نماشو، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این که فراتر از دستور رییس جمهوری، تعداد خودرو های کف را به 15 هزار دستگاه خواهیم رساند، از به روزآوری تعهدات به مشتریان در آینده نزدیک اطلاع داد.

خودرو های کف پارکینگ به 15 هزار دستگاه خواهد رسید ، به زودی تعهد معوقی به مشتریان نخواهیم داشت

به گزارش گروه اقتصاد خبرنگاران، مهدی خطیبی، مهدی خطیبی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به بازدید سرزده رییس جمهوری از پارکینگ اصلی ایران خودرو گفت: در روز 11 اسفندماه 12 هزار دستگاه خودرو در این پارکینگ وجود داشت که به صورت کامل تکمیل و تحویل مشتریان شده است.

خطیبی اضافه نمود: سرعت بخشی به فرایند تکمیل و تحویل خودرو یکی از اقدامات اجرا شده است، به گونه ای که تحویل روزانه به چهار هزار دستگاه نیز رسید که از این تعداد، تحویل بیش از هزار دستگاه به صورت حضوری و مراجعه مشتریان به سایت های فراوریی ایران خودرو بوده است. نه تنها این پارکینگ، بلکه تجمع خودرو ها در سایر پارکینگ های جانبی نیز به شدت کاهش یافته است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اضافه نمود: عدد خودرو در کف پارکینگ ها به 15 هزار دستگاه خواهد رسید که با اضافه شدن فراوری هفته سوم و چهارم فروردین ماه، این عدد به 36 هزار دستگاه می رسد و فرایند کاهشی با ادامه تکمیل و عرضه ادامه خواهد داشت.

وی گفت: محور اصلی فعالیت های ایران خودرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب و تحقق شعار سال فراوری، دانش بنیان، اشتغال آفرین است. در تمامی پروژه ها، دستورالعمل هایی تدوین شده که مبنای آن توجه خاص به نخبگان و شرکت های دانش بنیان است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرد: برنامه ایران خودرو برای امسال فراوری 750 هزار دستگاه خودرو شامل 725 هزار دستگاه سواری و 25 هزار دستگاه خودروی تجاری و سنگین است که فراتر از دستور رییس جمهوری مبنی بر افزایش 50 درصدی فراوری خواهد بود.

وی اضافه نمود: با افزایش قابل توجه فراوری، فرآیند قرعه کشی به عنوان یکی از دغدغه های جامعه برطرف خواهد شد که پیش بینی می گردد ظرف سه ماه آینده به این سمت حرکت کنیم.

خطیبی با بیان این که از محل افزایش تعداد فراوری، افزایش اشتغال نیز محقق خواهد شد، تاکید نمود: با رشد 350 درصدی فراوری در ایران خودرو دیزل، بیش از چهار هزار نفر و در مجموع با فراوری 750 هزار دستگاه خودرو، در گروه صنعتی ایران خودرو و در شرکت های قطعه ساز و تامین کننده بیش از 25 هزار نیروی کار تازه نیز جذب و دارای شغل خواهند شد.

وی درباره پروژه های تازه و خودرو هایی که از خط فراوری خارج خواهند شد، گفت: دو محصول سمند و 405، که در حوزه دغدغه های رهبر معظم انقلاب برای فراوری و عرضه محصول با کیفیت بوده، از مدار فراوری خارج خواهند شد.

مدیرعامل ایران خودرو دلیل حذف محصولات را قدیمی بودن آن دانست و گفت: این دو محصول کم ترین رضایتمندی را میان مشتریان ایران خودرو براساس شاخص های رضایت مشتری دارند، هدف ایران خودرو فراوری خودرو های روز و با امکانات بیشتر و در نهایت افزایش رضایتمندی مشتریان است.

وی با بیان این که بیش از 70 درصد کیفیت خودرو مربوط به شبکه تامین و قطعه است، گفت: در سه بازه زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت دستورالعمل های مشخصی را تدوین نموده ایم و با تشدید نظارت ها، ارتقای کیفیت در خطوط فراوری را خواهیم داشت.

خطیبی اضافه نمود: عدم رعایت کیفیت در فراوری قطعه و خودرو، خط قرمز ایران خودرو است و در این زمینه با هیچ سازنده ای مماشات نخواهیم کرد.

وی اظهارداشت: در امسال هفت محصول ارتقا یافته وارد بازار خواهد شد. علاوه بر آن دو محصول پروژه های K 125 و TF 21 نیز در حال توسعه است که یقینا مورد توجه و پسند مشتریان قرار خواهد گرفت. این دو محصول در ابتدا و نیمه نخست سال آینده وارد بازار خواهند شد.

مدیرعامل ایران خودرو توضیح داد: محصول پروژه TF 21، خودرویی است در کلاس ابعادی B که با امکانات مدرن و پیشرفته و در کلاس روز جهانی و با ظاهری بسیار زیبا و طیف رنگی متعدد فراوری و عرضه خواهد شد. زمان طراحی تا فراوری این خودرو در مجموع 18 ماه مشخص شده که اتفاقی بی نظیر در صنعت خودروی داخلی است و از این منظر نیز کاملا قابل رقابت با صنایع خودروسازی دنیاست.

وی گفت: با خودرو های تازه، تنوع بخشی مناسبی به محصولات خواهیم داد و سبب رضایتمندی مشتریان خواهد شد.

خطیبی، با اشاره به افزایش عرضه در اواخر سال گذشته گفت: در 10 درصد از زمان سال، بیش از 27 درصد از خودرو های تحویل شده کل سال را عرضه نموده ایم. از هفته دوم بهمن ماه گذشته فراوری روزانه ایران خودرو افزایش یافته و تا سرانجام اسفندماه بیش از 100 هزار دستگاه خودرو تحویل مشتریان داده ایم. در ابتدای بهمن ماه تعداد خودرو های ناقص و کف پارکینگ بیش از 82 هزار دستگاه بوده است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو توضیح داد: افزایش بی سابقه عرضه در روز های سرانجامی سال، سبب شد تا برخلاف سال های قبل، قیمت بسیاری از محصولات ایران خودرو در بازار نه تنها افزایشی نباشد بلکه فرایند نزولی در پیش بگیرد.

خطیبی توضیح داد: دیگر شاهد تاخیر در تحویل خودرو نخواهیم بود، در حال حاضر تعداد قابل توجهی از خودرو هایی که موعد تحویل اردیبهشت و خرداد بودند را هم تحویل داده ایم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 تیر 1401 بروزرسانی: 8 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 5075

به "خودرو های کف پارکینگ به 15 هزار دستگاه خواهد رسید ، به زودی تعهد معوقی به مشتریان نخواهیم داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودرو های کف پارکینگ به 15 هزار دستگاه خواهد رسید ، به زودی تعهد معوقی به مشتریان نخواهیم داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید