دانشگاه های برتر کانادا

به گزارش مجله نماشو، در این مقاله به معرفی 5تا از بهترین دانشگاه های کانادا به نقل از موسسه QS در سال 2020 می پردازیم که ضمن اینکه مورد تایید وزارت علوم هستند، جزء رنکینگ 300 دانشگاه های برتر دنیا نیز هستند. پس اگر می خواهید اقدام به مهاجرت تحصیلی به کانادا نمایید حتما مقاله زیر را مطالعه فرمایید.

دانشگاه های برتر کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

  • دانشگاه تورنتو (University of Toronto)

دانشگاه تورنتو در رده های برتر در بین بهترین دانشگاه های کانادا نهاده شده است، دانشگاه تورنتو که در سال 1827 تأسیس شد، یک موسسه آموزش عالی دولتی غیرانتفاعی است که در محوطه شهری شهر عظیم تورنتو، انتاریو واقع شده و دارای 45000 دانشجو است. که سال جاری با کسب رتبه 29 در دنیا در کنار دانشگاه ملی استرالیا نهاده شد. این دانشگاه بسیاری از هواداران ورزش را به خود جذب می نماید و هم در فوتبال و هم هاکی روی یخ شهرت زیادی دارد. سایر جاذبه های دانشگاه علاوه بر یک مرکز تفریحی و امکانات دانشجویی، بیش از 1000 سازمان دانشجویی را شامل می گردد که شامل یک گالری هنری، تئاتر و سالن کنسرت است. دانشگاه تورنتو زادگاه علمی در زمینه هایی مانند کشف تحقیقات انسولین و سلولهای بنیادی و اختراع میکروسکوپ الکترونی بوده است.

این دانشگاه همچنین در رشته های مربوط به پزشکی، تجارت، مهندسی، علوم انسانی، و ... دارای نقاط قوت بالایی است. دانشگاه تورنتو با پذیرش دانشجویان بین المللی از حدود 160 کشور، معروف به دانشگاه کیهانی و چند فرهنگی شده است. دانشگاه تورنتو دارای 44 کتابخانه است. سیستم کتابخانه دانشگاه تورنتو دارای بیش از 19.5 میلیون کتاب های فیزیکی و بیش از 5.8 میلیون کتاب های الکترونیکی است. کتابخانه دانشگاه تورنتو سومین کتابخانه عظیم در آمریکای شمالی است.

  • دانشگاه بریتیش کلمبیا (University of British Columbia)

دانشگاه بریتیش کلمبیا که اکنون رتبه 51 را دارد، دارای دو دانشگاه اصلی در ونکوور و کلوونا در بریتیش کلمبیا غربی ترین استان کانادا واقع شده است. دانشگاه بریتیش کلمبیا که در سال 1908 تأسیس شد دارای حدود 65000 دانشجو ، از جمله تقریبا 16200 دانش آموز بین المللی است. اخیراً، این دانشگاه که به عنوان بین المللی ترین دانشگاه در آمریکای شمالی شناخته می گردد، این شعار دارد که می گوید، این مال شماست. این شعار در سال 1915 اعلام شد و متعهد به حمایت از ایده های نو، کشف و یادگیری است. که این امر ایجاد انگیزه در دانش آموزان و دانشجویان خواهد نمود. که تغییرات چشمگیر را در دنیا به همراه می آورد.

همچنین این دانشگاه به ارائه مدرک در زمینه پرستاری، کشاورزی و مهندسی در قرن بیستم نموده است. محوطه دانشگاه که حدود 400هکتار است در همه جا پوشیده از فضای سبز است. این دانشگاه زیبا دارای سالن کنسرت، یک مزرعه کار، یک مکان هاکی روی یخ المپیک، عظیمترین اسکلت نهنگ آبی کانادا، آزمایشگاه های علوم دنیای در زمینه فیزیک زیر دریایی و یک مرکز برای تحقیقات تعاملی در پایداری است.

  • دانشگاه واترلو (University of Waterloo)

دانشگاه واترلو که در سال 1957 تأسیس شد، یک موسسه آموزش عالی دولتی غیرانتفاعی است که در محوطه شهری شهر عظیم واترلو، انتاریو واقع شده است. دانشگاه واترلو در رتبه های دنیای سال جاری رتبه 173 ام در رتبه های دنیای نهاده شده است، اما به عناوین عضو هیئت علمی در صدر دنیای نهاده شده است. این دانشگاه یکی از دانشگاه های جوان کانادا است که 31380 دانشجو در مقطع کارشناسی و 5290 دانشجوی تحصیلات تکمیلی دارد این دانشگاه هر ساله دانشجویان از 120 کشور دنیا را به خود جذب می نماید.

بیش از 2،000،000 نفر از بدو تأسیس در سال 1957 از دانشگاه واترلو فارغ التحصیل شده اند. همچنین جوایز متعددی از جمله جایزه نوبل را کسب نموده اند. در سال 1999، رابرت مندل به دلیل مشارکت در پویایی پولی و زمینه های بهینه ارز، جایزه نوبل اقتصاد را دریافت کرد. در سال 2018، دنا استریکلند، عضو هیئت علمی واترلو به دلیل فعالیت در فیزیک لیزر، جایزه نوبل فیزیک دریافت کرد.

دانشگاه واترلو که ابتکاری ترین دانشگاه کانادا به مدت 28 سال پیاپی است دارای عظیمترین برنامه های تفریحی دانشگاه در کشور با ده ها ورزش درون شهری، مسابقات و کلوپ ها از جمله فوتبال، هاکی روی یخ، والیبال و فوتبال و... می باشد.

  • دانشگاه مک گیل (McGill University)

دانشگاه مک گیل که در رتبه 35 ام در کنار دانشگاه کالیفرنیا ایالات متحده قراردارد در سال 1821 تأسیس شد. این دانشگاه در منطقه شهری شهر عظیم مونترال کبک واقع شده است. موسسه آموزشی. دانشگاه مک گیل دوره ها و برنامه هایی را ارائه می دهد که منجر به دریافت مدارک مهم آموزش عالی در چندین حوزه تحصیلی می گردد این مؤسسه آموزش عالی 199 ساله دارای یک سیاست پذیرش انتخابی است که بر اساس امتحانات ورودی و سوابق تحصیلی و نمرات گذشته دانش آموزان است.

دانشگاه مک گیل در بین معتبرترین دانشگاه های کانادا نهاده شده است و سالانه هزاران دانشجوی بین المللی از بیش از 150 کشور دنیا و بالاترین درصد دانشجویان دکترا از هر دانشگاه تحقیقاتی کانادایی را جذب می نماید. دانشگاه مک گیل شهرت خود را مدیون 50 مرکز تحقیقاتی و انستیتوی خود، 400+ برنامه، تاریخ غنی و شبکه پرتحرک فارغ التحصیلان با 250،000 نفر در سراسر دنیا است. علاوه بر این، محققان این دانشگاه اکتشافات و نظریه های قابل توجهی مانند پیشرفت تئوری اتمی و کدهای ژنتیکی و DNA را به وجود آورده اند.

  • دانشگاه آلبرتا (University of Alberta)

دانشگاه آلبرتا که در سال 1908 تأسیس شد، یک موسسه آموزش عالی دولتی غیرانتفاعی است که در محوطه شهری متوسط شهر ادمونتون آلبرتا واقع شده است. دانشگاه آلبرتا که رتبه 113 دنیا را دارد همچنان در بین دانشگاه های برتر کانادا چهارم است. این دانشگاه دارای اعتبار دررشته های تحصیلی علوم انسانی، علوم، هنرهای خلاق، تجارت، مهندسی و علوم بهداشتی است. علاوه بر این، دانشگاه آلبرتا دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد و همچنین برنامه های معتبر و مبادله ای را ارائه می دهد. همچنین، یک دوره حرفه ای توسط دانشگاه برگزار می گردد که به دانشجویان یاری می نماید تا درک بهتری از برنامه درسی داشته باشند.

این دانشگاه با توجه به جامعه فرانسوی زبان ادمونتون، آموزش فرانسه را در دانشکده سنت ژان ارائه می دهد، که دوره هایی را در زمینه های هنر، علوم، آموزش تجارت، مهندسی، پرستاری و حفاظت از محیط زیست ارائه می دهد.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در ارتباط با کلیه امور مهاجرتی با ما تماس بگیرید.

منبع: اینترنت
انتشار: 13 آبان 1399 بروزرسانی: 13 آبان 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1297

به "دانشگاه های برتر کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه های برتر کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید