دردسر جدید برای مارک زاکربرگ ، فعالیت شرکتهای هرمی کلاهبرداری در فیسبوک

به گزارش مجله نماشو، مارک زاکربرگ؛ مدیرعامل فیسبوک با یک دردسر جدید در پلتفرم فیسبوک رو به رو شده است. این مشکل شامل فعالیتهای یک شرکت هرمی است که از کاربران فیسبوک کلاهبرداری می نماید.

دردسر جدید برای مارک زاکربرگ ، فعالیت شرکتهای هرمی کلاهبرداری در فیسبوک

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، بسیاری از کاربران فیسبوک این روزها فریب یک طرح را خورده اند که شامل فعالیتهای یک شرکت هرمی است.

این طرح که با نام هدیه راز خواهر شناخته می گردد با یک وعده اساسی کاربران را فریب می دهد. این کلاهبرداری به این ترتیب است که به کاربر پیغام داده می گردد که 10 دلار پرداخت کند و سپس برنده 36 هدیه خواهد شد.

نکته جالبتر این که به کاربران وعده داده می گردد که هدایا را از آمازون دریافت خواهند کرد. این پست که به شکل هرمی در فیسبوک در حال چرخش است کاربر را تشویق می نماید حداقل یکی دیگر از دوستان خود را نیز در این زنجیره عضو نمایند و البته این پیغام را با دیگران به اشتراک بگذارند.

تمام مراحل این طرح غیرقانونی است و از هدیه های وعده داده شده نیز خبری نیست. جالب است بدانید که از سال 2015 تا به حال، این پیغامها نزدیک خاتمه سال میلادی و در آستانه سال نو در فیسبوک دیده می گردد.

اما این پیغام چگونه اشاعه پیدا می نماید؟ در بخشی از این پیغام اشاره شده که هر فرد باید حداقل 6 نفر را در طرح مشارکت دهد تا در صندلی دوم زنجیره قرار گیرد و البته با پرداخت 10 دلار به صندلی نخست صعود می نماید. باید دید فیسبوک چگونه می تواند این طرح را کنترل کند.

منبع: انتخاب
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 2925

به "دردسر جدید برای مارک زاکربرگ ، فعالیت شرکتهای هرمی کلاهبرداری در فیسبوک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دردسر جدید برای مارک زاکربرگ ، فعالیت شرکتهای هرمی کلاهبرداری در فیسبوک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید