رتبه نخست ایران در فراوری محصولات زیست فناوری و واکسن در غرب آسیا

به گزارش مجله نماشو، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از رتبه نخست ایران در فراوری محصولات زیست فناوری و واکسن در غرب آسیا اطلاع داد.

رتبه نخست ایران در فراوری محصولات زیست فناوری و واکسن در غرب آسیا

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی ، سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در تشریح مصوبات این جلسه گفت: در این جلسه گزارشی از اقدامات و فعالیت های صورت گرفته در حوزه زیست فناوری و ظرفیت سازی برای توسعه این فعالیت ها در کشور مورد بحث نهاده شد.

عاملی اضافه نمود: در این گزارش تأکید شد که جمهوری اسلامی ایران هم اکنون در فراوری علمی دارای رتبه اول منطقه خاورمیانه رتبه دوازدهم دنیا بوده رتبه نخست فراوری محصولات زیست فناوری و واکسن در غرب آسیا متعلق به ایران است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه در حال حاضر 50 درصد درآمد شرکت های دانش بنیان از محل شرکت های زیست فناوری است و بیش از 60 درصد عمده صادرات محصولات دانش بنیان کشور مربوط به شرکت های این حوزه است ، توضیح داد: فراوری کودهای زیستی به عنوان جایگزین کودهای شیمیایی(کاهش ارزبری 162 میلیون دلار)، فراوری بذور با کیفیت دانه های روغنی و سایر محصولات غذایی(کاهش ارزبری 250 میلیون دلار)، فراوری نهال های کشت بافتی برای احیای باغ های کشور(ارزاوری 117 میلیون دلار) و فراوری اضافه نمودنی های خوراک دام و طیور با هدف کاهش ارزبری 100 میلیون دلاری از مهمترین برنامه های در حال اقدام برای کاهش ارزبری و رونق فراوری در کشور است که در این گزارش مطرح شد.

وی اضافه نمود: قرار شد که پیشنهادهای مطرح شده توسط ستاد زیست فناوری پس از آنالیز بیشتر، در جلسه آینده شورا به تصویب نهایی برسد.

براساس این گزارش ، عاملی در ادامه از انتخاب 7 رئیس جدید دانشگاه ها در کمیته انتخاب روسای دانشگاه ها اطلاع داد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بر این اساس سعد الله نصیری قیداری به عنوان رئیس دانشگاه شهید بهشتی تهران، محمد قاسمی به عنوان رئیس دانشگاه ولایت، عباس افخمی به عنوان رئیس دانشگاه بین المللی سازمان همکاری های مالی گروه هشت ، علیرضا منظری توکلی به عنوان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان، احسان کامرانی به عنوان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان، پیغام نجفی به عنوان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان و حسین کلانتری به عنوان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی انتخاب شدند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 744

به "رتبه نخست ایران در فراوری محصولات زیست فناوری و واکسن در غرب آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رتبه نخست ایران در فراوری محصولات زیست فناوری و واکسن در غرب آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید